سمنان;

کامپوزیت آلومینیوم فریکام در دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد

محصول کامپوزیت آلومینیوم فری مغناطیس (فریکام) توسط محققان دانشکده نانو فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان درباره این ثبت اختراع اظهار داشت: محصول «کامپوزیت آلومینیوم فری مغناطیس (فریکام)» توسط احسان برهانی عضو هیئت علمی دانشکده نانو فناوری این دانشگاه و بهروز پیروزی دانشجوی این دانشکده با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره ۸۹۲۴۵ به ثبت رسید.
داوود معروفی گفت : فریکام نام محصول کامپوزیتی آلومینیوم با ذرات فری مغناطیس اکسید آهن با خواص ویژه است که در واقع با استفاده از روش اتصال نورد تجمعی و نوعی تغییر شکل پلاستیک شدید محسوب می شود که ذرات فری مغناطیس اکسیدآهن در بین ورقه های آلومینیوم توزیع می شود.
وی افزود: آلومینیوم جزء فلزاتی است که به علت خواص مطلوب هدایت گرمایی و استحکامی در عین سبک بودن آن و همچنین قیمت مناسب این نوع فلز، در صنایع هوافضا و خودروسازی از اهمیت خاصی برخودار است.
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، درباره روش اجرای این طرح هم گفت: در روش پیوند اتصال نورد تجمعی ذرات در بین ورق‌های آلومینیوم پخش و براثر کرنش اعمالی ذرات به طور یکنواخت توزیع و سایز دانه آلومینیوم نانو شده که این امر باعث افزایش استحکام کامپوزیت می شود که محصول تولیدشده دارای مقاومت الکتریکی و فرکانس بحرانی بالا، هدایت گرمای مناسب، نفوذپذیری مناسب، استحکام و سختی بالای توامان با هم است.
معروفی افزود: کاربرد اصلی این ماده در صنایع الکتریکی در قطعات مغناطیسی الکتریکی، صنایع هوایی و هوافضا در قطعات هواپیما و گیرنده ها و همچنین در صنعت خودروسازی است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.