سمنان؛

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری برگزار شد

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به ریاست محمود قنبری معاون سیاسی –امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،در ابتدای این جلسه شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان،به ارائه گزارشی درباره عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در قبال کنترل سگ های ولگرد و تلاش نهاد مذکور برای کنترل این سگ ها در طی سال گذشته پرداخت.

در ادامه نیز اعضای کارگروه پیشنهادات خود را راجب هرچه بهتر کنترل کردن سگ های ولگرد و جلوگیری از انتقال بیماری های آن ها به انسان ارائه کردند.

در این جلسه نیز نماینده دانشگاه علوم پزشکی به تشریح و تبیین طرح پیوست سلامت که طرحی ملی است و توسط معاون راهبردی ریاست جمهوری به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است پرداخت و خواستار رعایت این طرح توسط دستگاه های مربوطه شد.

طرح پیوست سلامت مجموعه ای از دستورالعمل هاست که به صورت نظام مند اثرات یک طرح را بر سلامت مردم جامعه ارزیابی می کند و در برنامه ششم توسعه نیز قرار دارد که طرح های صنایع نفت،نیروگاه های کاری مانند سیکل ترکیبی،طرح خدماتی ،کشاورزی و زیربنایی مشمول طرح مذکور هستند.

در ادامه نیز معاون سیاسی-امنیتی استاندار خواستار اقدام دستگاه ها به تکالیف خود شد.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اهمیت کنترل سگ های ولگرد افزود:سگ های ولگرد به دلیل آزار رسانی به مردم و به خطر انداختن امنیت اجتماعی و انتقال بیماری به انسان باید کنترل شوند که این مهم نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی کار گروه است.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد:دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود نیز با تقسیم کار مناسب بین خود می توانند عملکرد خود را ارتقا بخشند.
وی در پایان تصریح کرد:دستگاه های اجرایی باید طرح پیوست سلامت را با توجه به ابلاغ در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار