نظارت 3 هزار بازرس بهداشتی بر ذبح دام های قربانی/ 890 جایگاه عرضه دام ویژه عید قربان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 3000 نفر از بازرسان این سازمان کار نظارت دقیق بر ذبح دام‌های مردم در سراسر کشور را در 890پایگاه کشتارگاه ثابت برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از کشتارگاه‌های طیور به مناسبت عید سعید قربان در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی  کشتارگاه گوسفند در تهران اظهار داشت: به علت رعایت مسائل بهداشتی در ذبح طیور به مردم توصیه می‌کنم که نذرهای خود را در کشتارگاه‌های وابسته به سازمان دامپزشکی ذبح کنند.

وی بیان کرد: به مناسبت عید سعید قربان سه هزار بازرس بهداشتی و ناظر ذبح شرعی وجود دارد  که از این تعداد 550 نفر نظارت بر ذبح شرعی و دو هزار و 400 نفر بر وضعیت بهداشتی طیور در حین کشتار نظارت می‌کنند.

خلج یادآور شد: 890 پایگاه ثابت کشتار با همکاری شهرداری و دامپزشکی استان تهران تدارک دیده شده و خریداری و سلامت دام بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با مراجعه به کشتارگاه‌های زیرنظر این سازمان ذبح‌های خود را خریداری و در همین مکان به صورت بهداشتی ذبح کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران با بیان اینکه در سال 94، 220 هزار راس دام در سراسر کشور فروخته شده بود، افزود: در سال گذشته 102 هزار ذبح در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح شده و امسال تمام سعی ما این است همه مردم دام‌های نذری خود را از این سازمان گرفته تا سطح بهداشت دام و محیط ارتقا یابد.

خلج عنوان کرد: 47 درصد دام‌های خریداری شده مردم از کشتارگاه‌های صنعتی بوده و در سال گذشته 3.4 دهم درصد دام‌هایی که مردم از بیرون از کشتارگاه‌ها خریداری کردند به دلیل سالم نبودن طیور، دام‌هایشان مورد ضبط کلی و جزئی قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: بر اساس قراردادی که با شهرداری و سازمان طیور بسته شده دام‌هایی که به طور کامل ضبط می‌شوند جایگزین دام دیگر شده و آنهایی که به صورت جزئی توقیف شده با رفع مشکل به مردم ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: در سال گذشته 420 هزار راس مجوز صادرات گرفته و کشور از نظر دام هیچ کمبودی ندارد.

ایجاد 65 مرکز کشتارگاه صنعتی در سطح استان تهران
اصغر برائی‌نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: با هماهنگی میادین شهرداری و عشایر 65 مرکز عرضه دام در سطح استان تهران برای راحتی شهروندان تهرانی مهیا شده تا مردم دام‌های مورد نیاز خودشان را خریداری و زیر نظر کارشناسان مذهبی و بهداشتی طیور خود را ذبح کنند.

وی بیان کرد: بیش از 65 هزار دام در کشتارگاه‌های سطح تهران تا به این لحظه به فروش رفته که متاسفانه 50 درصد این رقم در خارج از کشتارگاه‌های صنعتی و تحت نظارت ما بوده است.

اصغر برائی‌نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه یک تا سه درصد دام‌های فروخته شده دچار آلودگی بودند، تصریح کرد: این سازمان همه تلاش خود را می‌کند تا مردم با اطمینان خاطر دام‌های نذری خود را خریداری کنند و کارشناسان بهداشتی ما نظارت دقیقی بر این مسئله دارند.

وی گفت: عمده دام‌های استان تهران از شهرهای فیروزکوه، دماوند، پاکدشت، ورامین و استان های آذربایجان، زنجان، مرکزی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ذبح دام ، دام ، طیور ، کشتارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار