آغاز فعالیت نظارت بهداشتی بر دام به مناسبت عید قربان

مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت : مراکز نظارت بر ذبح دام از ساعت 10صبح امروز با همکاری شهرداری و سازمان میوه و تره بار فعالیت خود را آغاز کردند.

اصغر برایی نژاد مدیر دفتر دامپزشکی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:طبق برنامه ریزی مراکز نظارت بر دام بهداشتی در 65 جایگاه استان تهران که 33 نقطه از آن در شهر تهران  واقع شده است ،از ساعت 10صبح امروز  با همکاری شهرداری های این استان و سازمان میوه و تره بار کار خود را آغاز کرده اند.

برایی نژاد ادامه داد:این مراکز تا ساعت 15 فردا که مصادف با عید سعید قربان است به فعالیت خود ادامه می دهند و در صورت استقبال مردم امکان افزایش زمان آن  وجود دارد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که هرسال میزان مراجعه مردم به این مراکز بیشتر می شود .اظهار داشت:با توجه به این که مراکز نظارت بر ذبح دام در سال های گذشته علاوه بر عملکرد مناسب،نیاز های مردم را برآرورده کرده اند،پیش بینی می شود میزان مراجعه ی مردم و خرید دام از این مراکز15   تا 20 در صد افزایش یابد.

مدیر دفتر دامپزشکی استان تهران یاد آور شد: نزدیک به 350 دامپزشک و ناظر شرعی در این مراکز حضور دارند که سلامت دام  و صحت ذبح آن را هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ شرعی تایید می کنند.

برایی نژاد تاکید کرد:مراکز نظارتی ذبح دام که مورد تایید سازمان دامپزشکی هستند تابلو های مشخصی دارند  و نام و آدرس دقیق  آنها در پورتال دامپزشکی استان تهران و اطاعیه های شهرداری ها آمده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار