شیراز؛

تولید دو برابری محصولات کشاورزی با راهکار های علمی

با برنامه ریزی، افزایش بهره وری و ارایه راهکارهای علمی، تولید محصولات کشاورزی به میزان دو برابر در ازای هر مترمکعب آب مصرفی در استان فارس افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در دومین همایش برنامه ریزی کشت پاییزه گفت: هم اینک میزان تولیدمحصول کشاورزی در استان فارس به ازای هر مترمکعب آب مصرفی 700 گرم است که تلاش می شود این رقم به دو برابر یعنی یک کیلو و 400 گرم افزایش یابد.
قاسمی افزود: تاریخ کشت محصول، استفاده از بذر و کود مناسب نقش مهمی در افزایش بهره وری و تولید محصول کشاورزی دارد که باید با حرکت در مسیر برنامه ریزی صورت گرفته، گام های موثری برای افزایش تولید با منابع آبی موجود برداشته شود.
وی ادامه داد: اقدامی که در سال زراعی امسال به طور مصداقی در ضمینه گندم رخ داد به نوعی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: کشاورزان استان امسال با بالا بردن بهره وری و استفاده بهتر از منابع، علی رغم خشک سالی برداشت های خوبی داشتند و بیش از 100هزار تن گندم مازاد بر نیاز آن ها خریداری و بعد از ده سال بار دیگر جشن خودکفایی گندم، امسال در استان برگزار شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.