تبریز؛

عضویت 5 میلیون دانش آموز در بسیج دانش آموزی کشور

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: 5 میلیون دانش آموز در سراسر کشور عضو بسیج دانش آموزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ماهانی در همایش فصلی مسئولان بسیج دانش آموزی کشور در تبریز افزود: در سطح کشور یکصد حوزه وجود دارد که 60 هزار واحد آموزشی را تحت پوشش خود دارند و در این واحدهای آموزشی بسیج دانش آموزی فعالیت دارد. 

وی اعلام کرد: سازمان بسیج دانش آموزی کشور در برنامه پنج ساله توسعه دو سیاست را مدنظر قرار داده است.

ماهانی توضیح داد: یکی از سیاست ها، توسعه کمی و کیفی بسیج دانش آموزی است و با توجه به اینکه در کشور حدود 13 میلیون دانش آموز وجود دارد که همه می توانند عضو بسیج دانش آموزی شوند لذا تلاش می شود جمعیت بسیج دانش آموزی افزایش یابد. 

وی دومین سیاست را تحقق بخشیدن به سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: یکی از دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است که در این سند مدرسه به عنوان جلوه ای از حیات طیبه است  که باید در هر مدرسه جلوه ای از آرمان های انقلاب اسلامی وجود داشته باشد و بسیج دانش آموزی نیز برای تحقق این سند باید کارهای انقلابی در مدارس را انجام دهد.

فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: کشور ما در حال حاضر با یک جنگ ترکیبی یعنی جنگ نظامی، امنیتی و نرم مواجه است و برای پیروزی در این جنگ باید نیروی انقلابی و متعهد تربیت کنیم.

سردار کریمیان با بیان اینکه برای حفظ انقلاب تاکنون 36 هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب شده است افزود: نیروی انسانی کیفی در مدارس می تواند پاسدار انقلاب اسلامی باشد. 

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین چالش انقلاب اسلامی این است که چه کار کنیم تا انقلابی بمانیم و تابع دشمن نباشیم گفت:دشمن به نسل هایی که در حال تربیت هستند امیدوار است و باید این نسل طوری تربیت شوند که گرفتار توطئه های دشمن نشوند.

کریمیان کارزدگی و روزمرگی را یکی دیگر از چالش های کشور بیان کرد و اعلام کرد: ما در کشور در برنامه ریزی ها موفق عمل می کنیم اما در کنترل و خروجی معمولا دچار مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: برای موفق عمل کردن در بسیج باید اتصال بسیج دانش آموزی به بسیج دانشجویی به درستی انجام شود و از نظرات دانش آموزان نیز در تصمیم گیری ها بهره گرفته شود چرا که زمانی می شود دانش آموز را با خود همراه کرد که در تصمیم گیری ها او را سهیم کرد.

کریمیان تلاش برای ارتباط برقرار کردن با اولیای دانش آموزان و تعاملات و هم افزایی با آموزش و پرورش را از دیگر راهکارها برای موفق عمل کردن در بسیج دانش آموزی ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: بیمه کردن انقلاب منوط به پرداختن به حوزه تعلیم و تربیت است و تا منابع انسانی کشور متعهد و متخصص نباشد پیشرفت صورت نمی گیرد.

پاشایی افزود: دانش آموزان باید در مدارس انقلابی تربیت شوند چرا که دشمن در شبکه های اجتماعی برنامه های متنوع برای دانش آموزان آماده کرده است و آنها فقط با چنین تربیت و با داشتن مهارت های اجتماعی می توانند در امان باشند. 

وی به توسعه بینش و نگرش علمی دانش آموزان نیز تاکید کرد و افزود: امروز باید مدارس پویا باشند و در مدارس خلاقیت و نوآوری موج بزند و بسیج دانش آموزی نیز برای ارتقا خلاقیت دانش اموزان برنامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: در حوزه بسیج دانش آموزی باید انسان های همه بعدی تربیت شوند یعنی انسان هایی که از نظر اجتماعی ، دینی و علمی به خوبی تربیت شده باشند.

پاشایی افزود:در مدارس باید برای تعمق روشن بینی دینی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان تلاش شود و بسیج دانش آموزی باید بتواند دانش آموزان را طوری تربیت کند تا دانش آموز دوست را از دشمن تشخیص دهد و تهدید ها و فرصت ها را بشناسد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.