لرستان؛

ارایه 500 هزار نفر خدمت پیشگیرانه توسط بهزیستی لرستان

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: با افزایش اعتبارات تجهیزات توانبخشی و توانمند سازی جامعه هدف سازمان در یکسال گذشته حدود 500 هزار نفر خدمت پیشگیرانه به مددجویان استان ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حیدری گفت :یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری رسیدگی به اقشار محروم و فقیر جامعه بوده که در این راستا بهزیستی با وظایف متعدد به دنبال ارایه خدمات مطلوب به این جامعه هدف است.

وی افزود: 12 هزار و پانصد کودک در مهدها و ارائه خدمات پیشگیرانه بر اساس شاخص های سازمان ملل می گیرند وهمچنین خدماتی شامل مشاوره ژنتیک واعتیاد وغربالگری شنوایی و بینایی دارای استراتژی با هدف پیشگیری از آسیب ها و معلولیت ها و توانمندسازی جامعه هدف است.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: در حوزه های کودکان کار و خیابانی، زنان آسیب دیده و در معرض آسیب و کودکان بی سرپرست و شیرخوارگاه خدمات مطلوبی توسط معاونت اجتماعی این سازمان ارایه می شود.

حیدری افزود: سال گذشته با معرفی متقاضیان وپرداخت تسهیلات خود اشتغالی به جامعه هدف، موفق به کسب رتبه برتر کشور در زمینه ایجاد اشتغال جهت مددجویان شدیم که این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی گفت:همچنین در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان رومشکان بدون سقف تعیین شده و واگذاری مسکن به خانواده های 2 معلول به بالا و مسکن معلولان روستایی پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن و 180 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان وهم چنین پرداخت تسهیلات در قالب طرح مالی خرد و گروههای همیار انجام می شود.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.