لرستان؛

غیر بومی بودن 80 درصد متکدیان در لرستان

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: 80 درصد از متکدیان این استان غیر بومی هستند که جمع آوری آنها در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ غلامرضا آقامیرزایی در جمع خبرنگاران در سالن جلسات استانداری لرستان ، کاهش تعداد متکدیان را در گرو همکاری مردم دانست و افزود: اگر مردم به این متکدیان که اغلب آنها معتاد هستند، کمک نکنند این افراد منطقه را ترک خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دغدغه ساماندهی متکدیان در بین مسئولین وجود دارد خاطرنشان کرد: با وجود مراکزی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بنیادهای خیریه مجاز، مردم شریف استان به متکدیان در سطح شهر کمک نکنند زیرا با کمک به متکدیان زمینه سو استفاده و فعالیت بیشتر آنها را فراهم نموده و گدا پروری درسطح استان رواج خواهد یافت.
آقامیرزایی اعتیاد را یکی از چهار بحران اصلی جهان دانست و اظهار کرد: آگاهی بخشی بهترین راهکار برای مبارزه با اعتیاد است.
وی وجود خرده فروشان را از مشکلات و معضلات مواد مخدر در ایران دانست و گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت های حقوقی و قضایی خرده فروشان پس از دستگیری آزاد می شوند.
آقامیرزایی همچنین از آموزش 157هزارو 500 نفر از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه، معلمین و والدین آنها در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این طرح با یک برنامه کارشناسی شده و با انجام مقدماتی از قبیل آموزش 60 نفر از مربیان در حوزه پیشگیری از اعتیاد و تهیه بسته های آموزشی از ابتدای سال تحصیلی در جامعه هدف انجام خواهد گرفت.
وی همچنین از تامین اعتبار برای برگزاری طرح آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش آموزان ، اولیاء و معلمان استان خبر داد و گفت: در سال گذشته با برگزاری 207 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 32هزار معلم و 300هزار دانش آموز، آموزش های لازم را کسب کردند.
دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان با اشاره به تهیه طرح پاکسازی مناطق آسیب خیز استان از وجود خرده فروشان موادمخدر گفت: این طرح بنا به دستور استاندار و پس از تصویب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، توسط نیروی انتظامی تهیه و بصورت پایلوت در 2 یا سه منطقه آسیب خیز خرم آباد اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: در صورت موفقیت ، این طرح در تمامی مناطق آسیب خیز استان، عملیاتی خواهد شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان از آمادگی و توسعه یک مرکز ترک اعتیاد و تحویل آن به سازمان بهزیستی استان تا سه ماه آینده در خرم آباد خبر داد و گفت: ظرفیت این مرکز 300نفر می باشد که در شرایط خاص تا 600نفر خواهد رسید.
 
انتهای پیام /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.