اصفهان؛

غرق شدن جوان 21 ساله در سد آغچه فریدن

یک جوان 21 ساله به علت آشنا نبودن با فنون شنا در سد آغچه فریدن غرق شده و جان باخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسؤول پایگاه امداد و نجات دریایی زاینده‌رود با اشاره به غرق شدن یک جوان در سد فریدن، اظهار کرد: ساعت 19 پنجشنبه در پی اعلام خبر غرق شدن یک جوانان 21 ساله در پشت سد خاکی آغچه توسط شهروندان این شهر به جمعیت هلال احمر شهرستان فریدن، بلافاصله جمعیت هلال احمر شهرستان فریدن با جمعیت هلال احمر شهرستان چادگان تماس گرفت.

قاسم فخرایی ادامه داد: بلافاصله تیم امداد و نجات دریایی چادگان به استعداد یک فروند قایق جیمینی و وسایل و تجهیزات کامل غواصی با یک دستگاه خودرو نجات، متشکل از 2 غواص به محل حادثه اعزام شدند.

مسؤول پایگاه امداد و نجات دریایی زاینده‌رود با بیان اینکه تلاش برای یافتن جسد این جوان تا یک ساعت بعد از رسیدن تیم غواص ادامه داشت، تاکید کرد: پس از جستجوی غواصان در تاریکی و به مدد چراغ قوه، جسد از آب بیرون کشیده و تحویل مقامات انتظامی شهرستان فریدن شد.

فخرایی بیان کرد: این حادثه در شهرستان فریدن اتفاق افتاد ولی با توجه به وجود تنها پایگاه امداد و نجات دریایی استان اصفهان در مجاورت سد زاینده رود در چادگان، غواصان چادگانی به کمک اعضای تیم امداد و نجات شهرستان فریدن شتافتند و همه عوامل به کمک هم موفق به بیرون کشیدن جسد این جوان از آب شدند اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع، عملیات احیاء ناکام ماند.

وی علت حادثه را آشنا نبودن با فنون شنا اعلام و تصریح کرد: حاشیه سدها مکان‌های مناسبی برای شنا نیست و شنا در این مکان‌ها اکیدا ممنوع است اما این جوان بدون توجه به نکات ایمنی وارد آب شده و از آنجا که با فنون شنا آشنا نبود، جان خود را از دست داد.

مسؤول پایگاه امداد نجات زاینده رود در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و وجود سدها و رودخانه‌ها، اینگونه حوادث به کرات رخ می‌دهد لذا از افراد تقاضا داریم در ایام تعطیلات تابستان و با حضور مسافران و گردشگران، در حاشیه رودخانه اتراق نکنند و نکات ایمنی را رعایت کرده و بدون آگاهی به فن شنا خود را به رودخانه نسپارند تا تفریح خویش را به عزا تبدیل نکنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
با سلام جناب رئیس لطفا بدون اطلاع کامل در مورد چیزی سخن نگویید، خواهشا پیگیر باشید برای این سد موارد و تجهیزات ایمنی تهیه و اطراف آن ایمن سازی شود .این سد حتما غواص نیاز دارد . ضمنا این جوان اصلا قصد شنا نداشته .خود من یک بار در کنار همین سد نشسته بودم و بعد از اینکه از محل خودم بلند شدم و به عقب رفتم یک محیط به قطر چند متر پایین رفته شد و خدا به من رحم کرد .پس خواهشمندم بجای اینکه شخص را مقصر بدانید، کوتاهی خود را نیز در انجام امور ببینید.ضمنا این چندمین نفر است که در یک روستا زندگی اش تمام می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
تمام اهالی این روستا و روستاهای اطراف اطلاع دارند که این آب قابل شنا کردن نیست.
آخرین اخبار