مشهد؛

دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمعی از استادان و اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز سفر به مشهد مقدس امروز با جمعی از استادان و اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمعی از استادان و اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با اشاره به جایگاه و موقعیت ویژه استان خراسان رضوی در کشور و جهان اسلام، اظهار داشت: باید به این خطه توجه ویژه ای شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تاثیرات وجود مرقد امام رضا در خراسان افزود: مردم باید اسلام جامع را در خراسان ببینند و از افکار تک بعدی بپرهیزند که اسلام دینی جامع ، کامل و به تمام معنا خاتم ادیان است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور با مروری بر وقایع 17 شهریور 1357، آن را واقعه ای اندوه بار خواند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دستور رهبری برای شکل‌گیری کرسیهای آزاداندیشی را اقدامی در راستای تقویت اطلاع رسانی و آگاهی و همچنین احترام به افکار عمومی، به ویژه تفکرات قشر فرهیخته حوزه و دانشگاه دانست و با ابراز تأسف از سطحی نگری برخی افراد نسبت به منویات مقام معظم رهبری، به عمق این جمله اشاره کرد و گفت: سخنان رهبری براساس عقاید اسلامی و شیعی، محور حرکتهای جامعه است، اما می بینیم که مدعیان ولایتمداری در این مسأله مهم، به برگزاری چند همایش و پخش چند پوستر بسنده کردند در حالی که آن دستور می توانست محوری برای آغاز یک حرکت گسترده در جهت تقویت پایه های دینی باشد.

وی با اشاره به سعه صدر رهبری، برای شنیدن حرفهای منتقدین گفت: متأسفانه در جامعه کسانی هستند که اگر حرفهای منتقدی ولو دلسوز مخالف جریانات فکری و سیاسی آنان باشد، برخوردهای سلبی می کنند که این کار اصلاً با روح انقلاب سازگار نیست.

او افزود: با توسعه کرسی های آزاداندیشی یک گام در مسیر تفکر عالمانه بر می داریم.

حجت الاسلام حسن نمازی مدیر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت تشکل های دانشجویی این دانشگاه گفت: فعالیت های علمی ، فرهنگی ،هنری و سیاسی و اجتماعی از محور های اصلی تشکل های دانشجویی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بی طرفی ،اعتدال و پرهیز از جدال در گفتمان های دانشجویی را رویکرد اصلی تشکل ها در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد.

او نشست با نمایندگان دانشگاه آزاد، نشست با استادان این دانشگاه و ویژه برنامه های عید سعید غدیر و محرم را از مهمترین برنامه های پیش روی تشکلها تا پایان سال دانست و گفت: تا آخر امسال 12 نشست دیگر برگزار می شود.

در ادامه این نشست تعدادی از نمایندگان تشکلهای دانشجویی (کانون مهدویت، جوانان بنیاد امید ایرانیان و مجمع اسلامی) دیدگاهها و نقدهای خود را نسبت به مسائل مختلف جامعه مطرح کردند و نحوه برخورد مسئولان را با جنبش های دانشجویی امری حیاتی و حضور آنان در جلسات دانشجویی را خواستار شدند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.