ایلام؛

همایش تجلیل از مرحوم محمدرحیم خان کرد

نخستین همایش تجلیل از مرحوم محمدرحیم خان کرد از عرفا و ادبای صاحب نام استان آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛این همایش در 2 نوبت صبح و عصر با حضور و مشارکت جمعی از فرهیختگان، نویسندگان، پژوهشگران، محققان، مدیران، اصحاب رسانه، بزرگان، معتمدان و اساتید دانشگاه از استان های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان و ایلام در سالن نمایش شهرستان آبدانان در حال برگزاری است.

در نوبت صبح این آیین نکوداشت بعد از  ادای احترام به تندیس شهدا، پخش نماهنگ معرفی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی شهرستان های جنوب استان چهار مقاله برگزیده این همایش ارائه می شود.

همچنین دکتر روالله بهرامی تاریخ نگار و مدیر گروه تاریخ دانشگاه های لرستان و کرمانشاه در زمینه تبیین مفاخر فرهنگی و اجتماعی استان های جنوب غربی و بخصوص ابعاد مختلف شخصیتی مرحوم محمدرحیم خان کرد سخنرانی می کند.

بخش پایانی نخستین همایش نکوداشت محمدرحیم خان کرد شامل ارائه آثار برگزیده، قرائت بیانیه هیات داوران و تجلیل از خالقان و نویسندگان آثار برتر و سخنرانی محمدرضا مروارید استاندار ایلام است که عصر چهارشنبه برگزار می شود.

مرحوم محمدرحیم خان کرد یکی ازعرفا و ادبای ممتاز حوزه جنوب استان ایلام است که در سال های آخر حکومت زندیه و اوایل حکومت قاجار می زیسته است که علاوه بر حاکمیت و سوابق صدارت در آن عصر، بر علوم معماری، مهندسی، سیاست و حکومت داری، شعر و خطابه و بداهه گویی عرفان تسلط داشته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.