قزوین ؛

پیگیری پراخت یارانه احزاب

قائم مقام وزیر کشور گفت: پرداخت یارانه به احزاب در آینده ای نزدیک پیگیری می شود .

پیگیری پراخت یارانه احزاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد حسین مقیمی ، در نشست با احزاب ، گروه ها و تشکلهای سیاسی در قزوین اظهار داشت: احزاب برای توسعه و فعالیت بیشتر و بهتر نیازمند حمایت دولت هستند و به همین منظور  پرداخت یارانه  برای آنها پیگیری می شود.

مقیمی با اشاره به پرداخت یارانه به احزاب در دولت هشتم گفت : چرا در دولت های بعد این یارانه حذف شد و چرا برای برقراری دوباره یارانه حرفی زده نمی شود .

قائم مقام ویزر کشور با بیان اینکه احزاب برای توسعه و فعالیت بیشتر و بهتر نیازمند حمایت دولت هستند افزود : موضوع  پرداخت یارانه  به احزاب در آینده ای نزدیک  پیگیری می شود .

مقیمی بر حمایت از احزاب تاکید کرد و گفت : هر وقت خواستیم از احزاب حمایت کنیم نگذاشتند ، آیا حمایت ازحزب کار فرهنگی نیست .

وی با بیان اینکه 250 حزب در کشور مجوز فعالیت دارند ، بیان داشت: از این تعداد ،  150 حزب فعال هستند .

مقیمی افزود: هیچ محدودیتی برای فعالیت احزاب سیاسی شناسنامه دار وجود ندارد و هر زمانی که بخواهند می توانند فعالیت  کنند .

قائم مقام وزیر کشور ضمن تاکید بر گرفتن مجوز از سوی احزاب برای فعالیت  گفت : همه احزابی که  مجوز دارند طرفدار نظام و دولت هستند .

مقیمی افزود : در طول سه سال گذشته تلاش بر فعال شدن احزاب  بوده  است ، چه احزابی که هم جهت با دولت اند  و چه احزابی  که  در جهت مخالف یا منتقد دولت هستند .

مقیمی  گفت : اصل کار حزب آن است که مردم را قانونمند وارد عرصه سیاست کند تا بتوانند در جایگاه های مختلف امورات کشور را به دست گیرند .

قائم مقام وزیر کشور گفت : احزاب باید سطح تعامل خود را بالا ببرند و برای توسعه و موفقیت نباید به دنبال ضعیف کردن رقیب باشند.

مقیمی با بیان اینکه  باید به احزاب اجازه داده شود تا حرفشان را راحت عنوان کنند گفت : اگر تا کنون اجازه حرف زدن داشتیم هیچگاه با مشکلاتی مانند اختلاس و فیش های  نجومی  روبرو نمی شدیم .

قائم مقام وزیر کشور گفت : حرف حسابی ، چاپلوسی ، دغل بازی ها و مشکلات را از بین می برد .

وی یادآور شد : اگر مشکلات را خودمان بگوییم بهتر از آن است که از بلندگوهای  خارج  شنیده شود .

مقیمی افزود : هر وقت از کار اصلاحات  فاصله گرفتیم  باید برگردیم به اصول و هرقت از اصول فاصله گرفتیم باید با طرحهای اصلاحی دوباره به اصول بازگشت .

وی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند 94 گفت : در این دوره  10 هزار سخنران  در کشور به جلسات گوناگون رفتند که فقط 5 جلسه به هم خورد  و این خود نعمت است  .

قائم مقام وزیر کشور گفت : هر حزبی که در انتخابات برنده باشد رقبای آن باید هزینه دهند و این تحمل  نشان از عشق به نظام ، دولت و خدمت دارد  که انها را وادار می کند وارد این حوزه شوند.

استاندار  قزوین هم در این نشست  با اشاره به قدمت و فضای استان قزوین گفت : استان قزوین در مقاطع مختلف یکی از پایگاه های فعال سیاسی بوده است .

فریدون همتی افزود : استان قزوین با توجه با فاصله زیادی که با مرزهای کشور دارد همیشه نقش برجسته ای در انقلاب اسلامی داشته است .

استاندار با اشاره به انتخابات هفتم اسفند سال گذشته گفت : در طول انتخابات سخنران های متعددی در دانشگاه ها و خارج از آن سخنرانی کردند اما به علت پخته گری و بلند نظری هرگز اجازه نداند که رقابت بین  احزاب برای دولت هزینه داشته باشد .

همتی افزود : هر چه احزاب بتوانند رای بیشتر به صنوق ها بیاورند پشتوانه نظام  بیشتر خواهد شد .

رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار  قزوین هم گفت : در استان 20 حزب پروانه فعالیت دارند که از  این تعداد 8 حزب اصلاح طلاب  ، 8 حزب اصولگرا و 4 حزب مستقل است .

به گفته رحیمی ، پرونده  10 حزب اصلاح طلب و 5 حزب اصولگرا هم برای دریافت مجوز در دست بررسی است .

وی تصریح کرد : 6 حزب اصلاح طلب و 7 تشکل اصولگرا هم بدون مجوز، فعالیت می کنند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.