ساری،

فروش ویلاهای قسطی در تلگرام حقیقت یا دام؟

بیشتر تبلیغاتی که در تلگرام مدعی فروش قسطی ویلا با نرخ پایین در شمال هستند ، برای مشتریان دام پهن کرده اند.

فروش ویلاهای قسطی در تلگرام حقیقت یا دام؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،شهرام سلامت‌طلب عضو هیات‌ مدیره انجمن انبوه‌سازان استان مازندران گفت: متاسفانه در فضای مجازی اطلاعیه‌‌هایی برای خرید ویلا با قیمت 90 میلیون تومان و به صورت اقساط تبلیغ می‌شود که دامی برای افراد است.

وی گفت: بیشتر این ویلاها که خارج از بافت قرار دارند غیر قانونی ساخته و به آن‌ها پایان‌کار تعلق نمی‌گیرد.

سلامت طلب افزود: بسیاری از این ویلاها آب و برق ندارند و حتی برخی از آنها غیرمجاز لوله‌کشی آب و برق کرده و از مکان‌هایی که دارای آب و برق هستند، قرض می‌گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: اکثر این ویلاها به دلیل خلافی که دارند با قیمت پایین و با شرایط راحت به فروش می‌رسند، چرا که ساخت ویلا یا خرید ویلا از راه قانونی ، بسیار گران‌تر از این مبالغ است.

عضو هیات‌ مدیره انجمن انبوه‌سازان اضافه کرد: برای ساخت یک ویلای 70متری به طور متوسط 300 مترمربع زمین لازم است که حداقل هر مترمربع از این زمین 500 هزار تومان قیمت دارد.

وی گفت: برای ساخت هر متر مربع حداقل یک میلیون تومان هزینه می شود که با احتساب 150 میلیون تومان خرید زمین، قیمت تمام‌شده یک ویلا حداقل 220 میلیون تومان خواهد شد.

سلامت‌طلب افزود: معمولاً سازندگان ویلاهای ارزان، زمین غیرمجاز را متری 50 هزار تومان خریداری می‌کنند، انشعابات آب و برق نمی‌گیرند، ساختمان را با بلوک می‌سازند و به جای چاه از بشکه‌های 220 لیتری استفاده می‌کنند و خریدار هنگام خرید به ظاهر ویلا نگاه می‌کند و متوجه مشکلات اصلی آن نمی‌شود.


وی خاطرنشان کرد: حتی در برخی موارد مشاهده شده که در اثر تخلیه شن و ماسه در فاصله 10 یا 20 متری یک ویلا، دیوار آن تخریب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.