ساری،

جولان ویلاسازان در روستاها

تاسیسات آبی روستاهای مازندران به دلیل هجوم ویلاسازان غیر بومی جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای رشکلای آمل با انتقاد از صدور مجوزها برای ساخت و ساز افراد غیر بومی و خوش نشین ها در روستاها گفت: با افزایش بی رویه جمعیت غیر بومی در روستاها تاسیسات آبی که برای افراد بومی تعبیه شده بود جوابگو نیست و جمعیت بومی را دچار چالش کرده است.

عضو کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه باید از ادامه این روند جلوگیری شود، افزود: روستاییان نباید به این راحتی زمین های خود را به ویلاسازان بفروشند.

وی گفت: ویلاسازان کمک به مساجد و دهیاری ها را بهانه ای برای راضی کردن اهالی برای فروش زمین به آنها قرار می دهند در حالیکه با این کمک های اندک، روستاها نابود می شوند.

یوسفیان ملا گفت: خط ساحلی مازندران اکنون از ساخت و سازها انباشته شده است به همین دلیل ویلاسازان به روستاها هجوم آوردند.

عبدالهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در این مراسم گفت : اخیرا بارش ها نیز سیلابی شده و به جای استفاده از منابع خسارات هنگفتی به ما وارد می شود، در دشت ها هم با استفاده بیش از حد از آب شیرین، آبهای شور جایگزین شده و اگر این روال ادامه داشته باشد درآینده نه چندان دور مازندران به کویر تبدیل خواهد شد.

وی شاخص بهره مندی از آب شرب در روستاهای استان را 71 درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در سطح کشور 78 درصد است درصورتیکه شاخص مذکور باید در مازندران از میانگین کشوری بالاتر باشد.

عبدالهی افزود: برای بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی رشکلا حدود 17 میلیارد ریال هزینه شده آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار