اهواز؛

آغازعملیات احداث یک هزار و 800 واحد مسکونی

استاندارخوزستان گفت:عملیات اجرایی احداث یک هزار و 800 واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان جهت انتقال سکونتگاه های غیر رسمی آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی استاندارخوزستان عصرشنبه در نشست بررسی سکونتگاه های غیر رسمی استان که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث یک هزار و 800 واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان جهت انتقال سکونتگاه های غیر رسمی در استان آغاز وپس از تکمیل در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اداره اوقاف ،شهرداری، راه و شهرسازی و فرمانداری می بایست جهت اجرایی کردن تفاهمنامه بین استانداری خوزستان و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران وابسته به وزارت راه و شهرسازی با موضوع بحث ساماندهی محوطه اطراف علی بن مهزیار اهوازی وارد عمل شده و به سرعت طرح مورد نیاز تهیه گردد تا بر اساس برنامه ای که از سوی مشاوران استانداری تدوین و کارگروهی در این زمینه تشکیل و مراحل اجرایی آن آغاز شود.

استاندار خوزستان همچنین به احداث پنج هزار و 400 واحد مسکونی در سکونتگاه های غیررسمی استان اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون کار احداث حدود یک هزار و 800 واحد از این تعداد آغاز شده که این واحدهای مسکونی در سطح استان به تفکیک پروژه های مختلف در شهرهای اهواز، آقاجاری، دزفول، شوشتر و خرمشهر است.

وی باتاکیدبر تشکیل هیاتی از استان برای نظارت بر احداث این پروژه ها گفت: بایدهیاتی در استان تشکیل و به شهرهای مورد نظر سفر کنند تا در حضور فرماندار و مسئولان محلی تصمیمات لازم در محل این پروژه ها اتخاذ وهر چه سریعتر مشکلات این واحدهای در حال ساخت برطرف شود.

شریعتی همچنین با اشاره به طرح مجموعه 'معین التجار' که قرار است در مرکز اهواز احداث شود افزود:  باتوجه به ظرفیت های لازم برای توسعه بخش صنایع دستی در استان، مجموعه معین التجار ویژه عرضه صنایع دستی و کالاهای سنتی در مرکز اهواز نیز احداث خواهد شد.

وی افزود:این مجموعه یک بازار برای ارائه کالاهای سنتی و صنایع دستی در محدوده مرکزی شهر اهواز است که هم می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری برای شهر اهواز مطرح شود و هم یک مکانی برای رشد و توسعه صنایع دستی در استان خوزستان فراهم نماید.

استاندار خوزستان گفت: طرح ساختمان معین التجار و محدوده اطراف آن در حال طراحی است که امید می رود طی جلسه ای که دراین رابطه با مشارکت فرمانداری اهواز ،میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری اهواز و راه و شهرسازی برگزار خواهد شد، هرچه سریع تر کار اجرای این پروژه و طراحی آن به انجام برسد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.