اهواز؛

لزوم ایجادانگیزه برای سوادآموزی

رئیس اداره سوادآموزی دزفول گفت:باید با تشویق و ترغیب روستائیان و بزرگسالان و برانگیختن احساس نیاز به سواد برای آنها ایجاد انگیزه کرد تا به سمت سواداموزی روی آورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علیرضا شیرین صحرایی رئیس اداره سوادآموزی دزفول  در نشست با دهیاران بخش مرکزی دزفول در سالن جلسات فرمانداری گفت:افراد بی سواد فقط زمانی که برای کارت پایان خدمت ،گواهینامه و سفر مکه که سوادآموزی اجباری است با مشکل برخورد می کنند به دنبال سوادآموزی می روند.

شیرین صحرایی با بیان اینکه باید در این خصوص برای سوادآموزان که بیشتر در مناطق روستایی و حاشیه شهر ساکن اند ایجاد انگیزه کردو اظهار داشت:باید با تشویق و ترغیب روستائیان و بزرگسالان و برانگیختن احساس نیاز به سواد برای آنها ایجاد انگیزه کرد تا به سمت سواداموزی روی آورند.

وی بیان کرد:در 36 سال گذشته درصد سوادآموزی از 50 درصد به حدود 94 درصد رسیده است که این امر نشانه تلاش آموزشیارن سوادآموزی است.

شیرین صحرایی افزود:با سوادی حدود هفت درصد بی سوادان در جامعه کاری دشوار است زیرا افراد بی سواد و کم سواد باقیمانده تمایلی به تحصیل ندارند.

رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش دزفول گفت: راهکار جذب افراد بی سواد استفاده از افرادی توانمند و سخت کوش به این عرصه است که در این خصوص دهیاران باید در شناسایی و معرفی افراد نهضت سوادآموزی را یاری کنند.

شیرین صحرایی اظهارداشت:دهیاران باید آماری از تعداد افراد بی سواد و علت عدم تمایل آنها به سوادآموزی را در اختیار نهضت سواد آموزی قرار دهند و همراه با الزام آنها را تشویق به سواد آموزی کنند.

نصراله فخر مجدیان بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت:برای تسریع در امور مربوط به سوادآموزی بخش مرکزی به سه قسمت تقسیم و یک دهیار نماینده آن قسمت می شود و بعد از 6 ماه نشستی برای بررسی وضعیت برگزار می شود .

وی افزود:هرچه سطح سواد در روستاها افزایش یابد نحوه زندگی مردم نیز بهتر می شود لذا دهیاران باید بیشترین همکاری را برای باسوادی بخش مرکزی داشته باشند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.