ایجاد کارگاه بسته بندی کاغذ به همت بانوی روستایی در دشتستان

نخستین کارگاه بسته بندی کاغذ استان بوشهر به همت بانوی کارآفرین دشتستانی در روستای زیارت این شهرستان راه اندازی شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سارا مددی پس از چهار سال تلاش توانسته این کارگاه را در زمینی به وسعت 300 متر مربع و با سرمایه گذاری چهار میلیارد و 600 میلیون ریال ایجاد و برای پنج نفر شغل فراهم کند.

 این کارگاه در مرحله نخست روزانه دو هزار بسته کاغذ A4 بسته بندی می‌کند که در آینده ای نزدیک این میزان به پنج هزار بسته خواهد رسید.

 پیش از این کاغذ مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های دیگر وارد می‌شد.

خانم مددی که عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است، می‌گوید: یک میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری صورت گرفته، تسهیلاتی است که صندوق کارآفرینی امید به او داده است.

 وی مشوق خود را همسرش می‌داند و امیدوار است با حمایت مسوولان و مردم کارگاهش توسعه پیدا کند.

صندوق کارآفرینی امید حمایت از موسسات خیریه اشتغالزا و دخالت دادن مردم در اقتصاد محلی را هدف خود قرار داده و اولویت را به احیاء صندوق‌های خُرد محلی داده است.

 به گفته معاون توسعه کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید کشور، تا کنون 600 صندوق خرد محلی به ویژه در حوزه فعالیت زنان روستایی احیاء شده است.

 اصحابی افزود: در کشور نزدیک به 1200 میلیارد تومان تسهیلات یک ساله به کارآفرینان دانش آموختگان دانشگاهی و موسسه های دانش بنیان پرداخت کرده ایم که باعث ایجاد 51 هزار فرصت شغلی شده است.

وی با بیان این که 60 درصد تسهیلات در روستاها پرداخت شده ، حمایت از تولیدات زنان روستایی صنایع دستی و کشاورزی را از جمله فعالیت هایی معرفی کرد که با این تسهیلات انجام گرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید کشور کارآفرینانی که فکر نو دارند و اعضای صندوق‌های اعتبارات محلی را در اولویت دریافت تسهیلات کرد و گفت: 320 شعبه در کشور داریم که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آنها تسهیلات بگیرند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.