اشتغال حدود 15 هزار نفر دراستان بوشهر

پارسال در استان بوشهر حدود 15 هزار نفر صاحب شغل شدند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: 14هزار و 968 نفر متقاضی کار پارسال از طریق دفترهای کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی، سامانه رصد اشتغال، در بخش تعاون و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پاری مشغول به کار شدند.

حمید رضا پناه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر افزود: از این شمار سه هزار و  248 نفر ازسوی مراکز دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی، پنج هزار و 852 نفر اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، سه هزار و 902 نفر در بخش تعاون و یکهزار و 966 نفر بکارگماری ایجاد شده از طریق اداره کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشتغال یافته اند.

وی اضافه کرد:سهم اشتغال استان بوشهر در بخش کشاورزی 13.3، صنعت 27.5و خدمات 59.3درصد است این درحالی است که سهم اشتغال کشور در بخش کشاورزی 18، صنعت 32.5و خدمات 49.4 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سهم اشتغال استان بوشهر در بخش خدمات 10 درصد نسبت به کشور بالاتر است این درحالی است که در بخشهای کشاورزی و صنعت 5 درصد از میانگین کشوری پائین تر است.

پناه با بیان اینکه این وضعیت آمار عملکرد اشتغال ثبت شده و رسمی استان بوشهر در سال 94 است، ادامه داد: خیلی از آمارهای اشتغال ایجاد شده به صورت غیررسمی و درجایی ثبت نمی شود که در آینده درصدد برآورد این آمار هستیم.

وی اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی کشور در سال 94، 38.2 درصد و در استان بوشهر 36.3درصد و میزان بیکاری اعلام شده کشور در سال 94، 11 و در استان بوشهر نیز9.7 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در باره اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پارسال یکهزار و 966 نفر در این منطقه مشغول به کار شده اند که از این تعداد یکهزار و 507 نفر بومی و 459 نفر غیر بومی هستند.

پناه افزود: پارسال 76 میلیارد ریال اعتباردر بخش مشاغل خانگی اختصاص یافت که تاکنون 95درصد این اعتبار معادل 72میلیارد و 50 میلیون ریال جذب شده است.

وی با اشاره به توجه دولت مبنی بر ایجاد و فعال سازی بنگاههای خرد، کوچک و متوسط بر ضرورت جذب 5 درصد اعتبار باقی مانده مشاغل خانگی از سوی دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.