بجنورد؛

بافت 55 تخته فرش نفیس در خراسان شمالی

در سال جاری 55 تخته فرش نفیس توسط مددجویان کمیته امداد شهرستان اسفراین بافته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کمیته امداد شهرستان اسفراین گفت : امسال ۵۵ تخته فرش به متراژ ۱۰۰ مترمربع توسط مددجویان کمیته بافته شده و به بازار عرضه شده است.

علی سخاوتی پور افزود: این میزان فرش بافته شده با شناسایی بازار فروش توسط کارشناسان این نهاد به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیون ریال به فروش رسیده است .

وی با بیان این که رویکرد اصلی کمیته امداد امام (ره) اشتغالزایی و اعطای تسهیلات به مشاغل کوچک خانگی ودر نهایت خود کفایی وتوانمندسازی مددجویان است،افزود : هم اکنون ۹۲طرح قالیبافی در اسفراین فعال است .

وی تصریح کرد : سال گذشته نیز تعداد ۱۸۶ تخته فرش به متراژ ۵۶۰ متر مربع توسط مددجویان این شهرستان بافته و به ارزش چهار میلیارد و ۹۰ میلیون ریال به فروش رسیده است .

وی به طرح های اشتغال ایجاد شده کمیته امداد در سال جاری اشاره کرد و گفت :امسال از منابع مالی بانکی و امدادی حدود ۷۵ فقره تسهیلات خودکفایی و اشتغال زایی با اعتبار ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

علی سخاوتی پور با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۰۰ مددجوی کمیته امداد اسفراین در نوبت دريافت تسهیلات خودکفایی و اشتغال زایی هستند ،خاطر نشان کرد : پرداخت این میزان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد این شهرستان نیازمند اعتباری حدود ۱۶ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال است.

هم اکنون بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر از محرومان این شهرستان تحت حمایت های این نهاد هستند .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.