بلوتوث شارژتان می کند

با ابداع روشی جدید تبادل انرژی بین وسایل هوشمند از طریق بلوتوث براحتی امکان پذیر می شود

بلوتوث شارژتان می کند
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان فناوری رادیویی جدیدی به نام Braidio ابداع کردند که بوسیله آن وسایل الکترونیک هوشمند می توانند در تجهیزات هوشمند به وسیله دیگر شارژ کمک کنند. می دانیم که ابعاد باتری هر وسیله الکترونیک بسته به اندازه کل آن طراحی شده است، بطور مثال باتری یک لب تاب گنجایش 10 برابر باتری یک گوشی هوشمند را دارد. روال اشتراک انرژی تا کنون بر مبنای فرستنده بزرگ به کوچک طراحی شده بود، به این صورت که دستگاه بزرگتر می توانست وسیله کوچکتر را در صورت نیاز پشتیبانی انرژی کند.

حال با این ابداع  محدودیت ابعاد فرستنده از بین می رود. در این روش دو وسیله مورد نظر به فناوری Braidio مجهز شده و از این طریق می توانند انرژی باتری خود را بدون محدودیت ابعاد فرستده با هم به اشتراک بگذراند. محققان با طراحی الگوریتمی خاص، انرژی را در دستگاه فرستنده و گیرنده رصد کرده و با ایحاد تغییری در وضعیت آنها امکان انتقال را مهیا کرده تا انرژی باتری براحتی قابل اشتراک شود.

در این روش از فناوری رادیویی رایج برای تیادل داده ها یا همان بلوتوث استفاده می شود. پیش بینی می شود در نسل بعدی وسایل الکترونیک باتری های به سمت سبکی و کم شدن حجم بروند.
برچسب ها: braidio ، تبادل شارژ ، بلوتوث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار