اصفهان؛

افتتاح 38 طرح دامی

به مناسبت هفته دولت، 38 طرح تولیدات دامی در سطح استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: به مناسبت هفته دولت، 38 پروژه دامی در سطح استان با اعتباری بالغ بر263 میلیارد ریال و اشتغال زایی 116 نفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افیونی گفت: استان اصفهان با داشتن حدود 1850 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت نزدیک به 35 میلیون قطعه وتوليد سالیانه بیش از 170هزار تن گوشت مرغ، رتبه دوم كشوري را در تعداد واحدهای مرغداری گوشتی و رتبه دوم تولید گوشت مرغ را دارد.

وی افزود: اصفهان با دارا بودن تعداد80 واحد پرورش بوقلمون گوشتی و تولید 8000 تن گوشت بوقلمون در سال مقام اول و باتعداد 180 واحد مرغداری تخم گذار وتوليد بیش از 95 هزار تن تخم مرغ درسال رتبه دوم كشوري، درتولید گوشت ومحصولات شترمرغ رتبه دوم کشور و در تعداد کلنی زنبورعسل با 821 هزار کلنی مقام اول کشور را داراست .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در ادامه افزود: از نظر تولیدشیر خام در کشور، اصفهان رتبه اول را با تولید سالیانه بالغ بر یک میلیون ويكصد هزارتن و رتبه اول در زمینه تولید شیر به ازای هر راس گاو شیری را به دست آورد . و با توليد 65 هزار تن گوشت قرمز در سال رتبه پنجم كشوري را دارد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار