پرتاب نارنجک به مرکز رادیو تلویزیون کوزوو

معترضین توافق بین کوزوو و مونته نگرو با نارنجک دست ساز به رادیو تلویزیون کوزوو حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، معترضین توافق بین کوزوو و مونته نگرو با نارنجک دست ساز به رادیو تلویزیون کوزوو حمله کردند.

بنابر اعلام پلیس،  فعالان معترض به توافق مرزی بین مونته ‌نگرو و کوزوو اواخر دوشنبه با نارنجک دستی به رادیو تلویزیون دولتی کوزوو (  RTK) حمله کرند.

بر اساس این گزارش، به دنبال بروز این حادثه دستگاه‌های انتقال دهنده امواج آسیب دیدند اما مصدومی در این زمینه گزارش نشد و پخش برنامه‌ها نیز قطع نشد.

توافق بین کوزوو و مونته ‌نگرو، توافقی بین اتحادیه اروپا  و صربستان  است که خود مختاری بیشتری را به مناطق صرب واگذار کرده است و البته موجب تنش سیاسی در ده ماه گذشته شده است.

دولت کوزوو می‌گوید که توافق با مونته نگرو، موقعیت حیاتی برای شهروندان این کشور فراهم می‌آورد تا از مزایای سفر بدون روادید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره ببرند، در حالی‌که مخالفان آن را خیانتی به منافع ملی می‌دانند.

معترضان، مخالف توافق دولت کوزوو و مونته نگرو برای مرزبندی میان دو کشور هستند. براساس توافق یادشده، کوزوو بیش از هشت هزار هکتار از زمین هایش را از دست می دهد.

دولت کوزوو برای بهره مندی شهروندانش از قانون آمد و شد بدون روادید در سطح اروپا، باید توافق مرزبندی با مونته نگرو را رسما تصویب کند.

کوزوو در سال 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد. صربستان دولت منتخب کوزوو را به رسمیت می شناسد، اما این سرزمین را استان خودمختار کوزوو و بخشی از خاک خود می داند.  تاکنون 108 کشور استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته اند. مونته نگرو نیز در سال 2006 از صربستان اعلام استقلال کرد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار