میرزابیگی: فغانی فینال المپیک را عالی سوت زد/ در ایران فشار بر داوران زیاد است

کارشناس داوری کشورمان عملکرد تیم داوری ایران در المپیک را ستودنی خواند.

ابراهیم میرزابیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ابتدا درباره کیفیت قضاوت تیم داوری ایران در فینال المپیک ریو گفت: علیرضا فغانی و کمک هایش با تمرینات بسیار سختی که پشت سر گذاشته بودند بالاخره حق خود را از فوتبال گرفتند و ثابت کردند دنیا علیه ما نیست و اگر ما شایستگی خود را نشان دهیم می توانیم در میادین بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: فغانی به بهترین شکل فینال المپیک را سوت زد، او قدرت بدنی خوبی دارد و با استارت های انفجاری خود به تمام صحنه های مهم بازی اشراف داشت.فغانی با آمادگی جسمانی بالا و هماهنگی خوب خود با کمک داوران دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت. اگر به داوران ما اجازه داده شود که با خیال راحت قضاوت کنند در ایران هم شاهد قضاوت های این چنینی خواهیم بود اما متاسفانه در ایران فشار بر داوران زیاد است.
امیدوارم مربیان و بازیکنان ما از این تورنمنت بزرگ درس خوبی گرفته باشند و از این به بعد همواره به تصمیمات داوران احترام بگذارند.


پیشکسوت داوری در مورد روند پشتوانه سازی در داوری فوتبال کشور گفت: به نظر من تا حدودی پشتوانه سازی انجام شده و داوران جوانی را می بینیم که در لیگ قضاوت می کنند، فقط جامعه فوتبال باید اجازه دهند تا آنها با فراغ بال کار خودشان را انجام دهند و اگر در زمین بازی مرتکب اشتباهاتی شدند علیه داوران هجمه ایجاد نکنند تا آنان از این حرفه دور نشوند.

وی سپس با دیدگاهی خوشبینانه نسبت به آغاز دوره ریاست حسن کامرانی فر در دپارتمان داوری اظهار کرد: اگرچه کامرانی فر جوان است اما به یاد داشته باشیم که او در2 دوره جام جهانی حضور داشته و مسابقات بزرگی را قضاوت کرده است که تجربیات آن زمان می تواند در بهتر اداره کردن دپارتمان داوری نیز به کار او بیاید.اگر پیشکسوتان داوری و همه دست اندرکاران فوتبال کشور به او کمک کنند ما می توانیم ظرف یکی دو سال آینده یک دپارتمان داوری خوب و قوی داشته باشیم.


میرزابیگی در پایان گفت: امیدوارم قضاوت فغانی و کمک هایش در فینال المپیک مقدمه ای باشد تا فدراسیون فوتبال به دغدغه های داوران بیشتر اهمیت بدهد. عده ای می گفتند سطح داوری ایران پایین تر از فوتبالش است اما فغانی ثابت کرد سطح داوری ما خیلی بالاتر از فوتبال مان است.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار