همدان؛

600 بیمار سخت‌درمان زیر پوشش مجمع خیرین سلامت همدان

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان از وجود 600 بیمار سخت‌درمان زیر پوشش بخش مددکاری این مجمع خبر داد.

600 بیمار سخت‌درمان زیر پوشش مجمع خیرین سلامت همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ صفر شاکری‎صفت با اشاره به برگزاری هشتاد و هشتمین جلسه کمیته مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان، اظهار کرد: در این جلسه، گزارش مددکاران در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در هفته پیش قرائت شد و پس از تبادل نظر، مواردی به تصویب اعضا رسید.

وی افزود: در این جلسه در خصوص پرداخت مبلغ 120 میلیون ریال مساعدت بلاعوض به پنج بیمار سخت‎درمان مبتلا به سرطان‌های سینه، معده و پروستات تصمیم‌گیری شد.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه به یک بیمار مبتلا به تومور مغزی به مبلغ 30 میلیون ریال، افزود: یک بیمار مبتلا به سرطان سینه هم زیر پوشش طرح سخاوت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان در ابتدای سال 90 تأسیس شد، اعلام کرد: کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان، کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون، کودکان مبتلا به بیماری‎های قلبی برای هزینه بستری و درمان و کودکان مبتلا به شکاف لب و کام به منظور تأمین هزینه عمل جراحی از اهداف این مجمع است.

شاکری‌صفت با بیان اینکه مساعدت مجمع خیرین سلامت استان از محل مشارکت‌های مردمی است، افزود: این مجمع با حضور 9 مددکار افتخاری، پس از بررسی پرونده‌های بیماران، مساعدت‌ها را به صورت غیر مستقیم به حساب مراکز درمانی مرتبط واریز می‌کند.

وی با بیان اینکه مساعدت مجمع خیرین سلامت استان در دو بخش بلاعوض و پرداخت وام به صورت قرض‌الحسنه انجام می‌شود، گفت: امور مددکاری دارای نرم‌افزار سیستمی و بانک اطلاعات بیماران است و اطلاعات به صورت روزانه ثبت می‌شود.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان با بیان اینکه از ماه رمضان سال گذشته طرح «سخاوت» به طور موثر اجرا شد، یادآوری کرد: در این طرح، یک فرد نیکوکار یک یا چند بیمار مشخص را مورد حمایت قرار می‌دهد و هزینه درمان بیمار را به صورت ماهیانه پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 بیمار مبتلا به سرطان به دلیل داشتن حامی هیچگونه دغدغه‌ای بابت هزینه درمان ندارند، افزود: این طرح از سوی مجمع خیرین سلامت استان همدان پیشنهاد شد و استانداری همدان از اجرای آن قدردانی کرد.

شاکری‌صفت افزود: امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان قصد دارد برای رفع مشکل تغذیه بیماران سخت‌درمان نیازمند، سبد غذایی و غذای گرم توزیع کند که خیران در صورت تمایل می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سهم هر پرس غذای گرم مبلغ پنج هزار تومان است، افزود: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت 6037991199528096 به نام مجمع خیرین سلامت استان واریز کنند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار