همدان؛

تمام شهرهای استان زیر پوشش خدمات سلامت قرار می‎گیرند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از قرار گرفتن تمام شهرهای استان زیر پوشش خدمات سلامت از مهرماه امسال خبر داد.

تمام شهرهای استان زیر پوشش خدمات سلامت قرار می‎گیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جلال‌الدین امیری اظهار کرد: سامانه یکپارچه بهداشتی به نام «سیب» در کشور راه‌اندازی شده است که یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی حوزه بهداشت بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه 52 هزار و 635 نفر از جمعیت زیر پوشش استان پرونده سلامت دارند که اطلاعات آنها ثبت شده است، افزود: برای این تعداد جمعیت، 442 هزار و 65 مورد خدمات در گروه‌های سنی مختلف سنی از نوزادان تا سالمندان ارائه شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای اجرای سامانه «سیب» خاطرنشان کرد: سال گذشته برای توسعه این سامانه، 686 دستگاه رایانه با اعتباری معادل 926 میلیون تومان خریداری شد.

این مسئول با بیان اینکه یک‌هزار و 238 دستگاه رایانه در 791 واحد فعال بهداشتی استان مستقر است، افزود: در صورت خرید یک‌هزار و 495 دستگاه رایانه دیگر، تمام کاربران شاغل در سیستم قادر به ثبت خدمات در سامانه «سیب» می‎شوند.

امیری با بیان اینکه برای تهیه این دستگاه‌ها 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: از مهرماه امسال جمعیت شهرهای استان زیر پوشش خدمات سلامت قرار می‌گیرند و به ازای هر دو هزار و 500 نفر، یک مراقب بکارگیری می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.