شیراز؛

حمایت ‌از تشکیل کنسرسیوم ‌های صادراتی

68 کنسرسیوم صادراتی و شش برند مشترک در کشور ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلام رضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر مراحل شکل ‌گیری کنسرسیوم ‌ها در خوشه‌ های صنعتی توسعه ‌یافته کشور در حال انجام است که تاکنون 68 کنسرسیوم تشکیل و شش برند مشترک ایجاد شده است.
وی صنایع غذایی، پلاستیک و سنگ را جز صنایعی اعلام کرد که بیشترین کنسرسیوم ‌ها در آن شکل‌ گرفته است.
سلیمانی افزود: تشکیل کنسرسیوم‌ های صادراتی که در آن‌ واحد های هم ‌سطح در یک رشته صنعت با هم ‌افزایی و ایجاد برند مشترک در قالب یک برند در بازار حضور می‌یابند از اهداف اصلی تشکیل کنسرسیوم ‌ها است.
وی حمایت‌ های این سازمان را کمک به شکل‌گیری کنسرسیوم‌ ها و حمایت از آن ‌ها برای توسعه بازار در کشورهای هدف اعلام کرد و گفت: در این زمینه سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران به ‌صورت متمرکز راه ‌اندازی مراکز فروش با مشارکت کنسرسیوم‌ ها در کشور های روسیه، عراق و افغانستان را در برنامه کاری خود قرار دارد و تا سه ماه آینده این مراکز راه ‌اندازی می شود.
سلیمانی ادامه داد: در این زمینه کنسرسیوم ‌ها می‌ توانند از ضمانت ‌نامه‌ های صندوق ضمانت صنایع کوچک استفاده کنند و علاوه بر آن بانک توسعه صادرات تسهیلات با نرخ سود 14 درصد اعطا می‌کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی فارس گفت: با حمایت ‌های این شرکت، کنسرسیوم ‌های صادراتی در خوشه ‌های گلاب و عرقیات گیاهی میمند، سنگ شمال فارس، فرش و رب گوجه و ترشیجات فارس شکل گرفته است.
شاهپور قنبری افزود: برخی از کنسرسیوم ‌ها به مرحله ثبت نهایی رسیده‌اند و برخی مراحل نهایی ثبت را طی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی فارس، ایجاد مرکز تجاری کنسرسیوم صادراتی خوشه رب گوجه و ترشیجات فارس در کشور روسیه را از برنامه ‌هایی اعلام کرد که تا سه ماه آینده راه ‌اندازی می شود.
وی تصریح کرد: بخشی از هزینه ‌های این مرکز که محلی برای عرضه دائمی محصولات کنسرسیوم است از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران تأمین می شود.
قنبری خاطرنشان کرد: این کنسرسیوم ‌ها در سه بخش صادرکنندگان پیشرفته، صادرکنندگان درحالی‌ که توسعه و متوسط و کنسرسیوم فرش فیروز آباد به ‌عنوان مهم‌ ترین قطب تولید فرش فارس، ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک ‌های صنعتی فارس تصریح کرد: سایر کنسرسیوم‌ های صادراتی فارس در مرحله تحقیق و شناسایی بازار های هدف صادراتی هستند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.