شیراز؛

ارائه توانمندی‌های خوشه و کنسرسیوم فرش دستباف فارس

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ارائه توانمندی‌های خوشه و کنسرسیوم فرش دستباف فارس در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرام کمال‌زاده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از طرح‌ها و برنامه‌ها در زمینه توسعه بازارهای داخلی و صادراتی حمایت می‌شود.

کمال‌زاده با اشاره به جایگاه برتر استان فارس در تولید فرش دستباف افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست‌بافته‌های تولیدی در بازارهای صادراتی و داخلی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک و مرکز احیا و مستندسازی نقوش در خوشه فرش فارس و فعالیت این مراکز در سه ماه اخیر، شاهد تحول‌های مناسبی در زمینه فرش دست‌بافت هستیم.

کمال زاده خاطر نشان کرد: این کنسرسیوم‌ها در سه بخش صادرکنندگان پیشرفته، صادرکنندگان درحال‌توسعه و متوسط و کنسرسیوم فرش فیروزآباد به‌عنوان مهم‌ترین قطب تولید فرش فارس، ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت 14 خوشه فرش در کشور و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی فرش در این خوشه‌ها، بیان کرد: مدیریت کنسرسیوم‌های صادراتی خوشه‌های فرش کشور به خوشه فرش فارس محول شده است.

خوشه و کنسرسیوم فرش دستباف فارس در سیزدهمین نمایشگاه فرش دستباف فارس به ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای موجود پرداخته است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار