نامزد حزب سبز در انتخابات آمریکا: واشینگتن باید حمایت از اسرائیل اشغالگر را متوقف کند

جیل استاین گفت اسرائیل متحد خاص آمریکا نیست و تا زمانی که حقوق بشر را نقض می‌کند باید تحریم شود.

نامزد حزب سبز انتخابات آمریکا: واشینگتن باید حمایت از اسرائیل اشغالگر را متوقف کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «جیل استاین،» نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا چهارشنبه شب در مراسمی به میزبانی سی‌ان‌ان در نیویورک گفت: تا زمانی که اسرائیل به اشغالگری ادامه می‌دهد، واشینگتن باید حمایت خود را از آن قطع کند. 

او در این سخنرانی بار دیگر خواستار تحریم اسرائیل شد و گفت: تا زمانی که زمین‌های فلسطین را اشغال می‌کنید، دیگر روزانه 8 میلیون دلار به شما پرداخت نمی‌کنیم. 

یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم از استاین که خود یهودی است و عده‌ای از اقوامش در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند، پرسید: چرا اعتقاد دارید باید اسرائیل را به دلیل سیاست‌هایش تحریم کنند؛ در حالی که کشورهای زیادی در خاورمیانه هستند که قوانین حقوق بشر را نقض می‌کنند؟

او در پاسخ گفت: در واقع طرح‌هایی نیز برای تحریم عربستان و مصر دارم. اما اسرائیل در اولویت فهرست من قرار دارد. کمک‌های ما به اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی خواهد بود. تصور نمی‌کنم با به کارگیری سیاستی که اسرائیل را ناامن‌تر می‌کند، لطفی در حق آن کرده باشیم.

رأی استاین در کل آمریکا به اندازه‌ای نیست که بتواند در مناظرات انتخاباتی که برای پاییز امسال تدارک دیده شده است، شرکت کند. او در ادامه سخنرانی خود با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: «یک فرد ثروتمند از نتانیاهو حمایت مالی می‌کند تا از این طریق در امور سیاسی اسرائیل اثر بگذارد.» به نظر می‌رسید منظور استاین «شلدون ادلسون،» سرمایه‌دار یهودی-آمریکایی و یکی از ثروتمندترین افراد زنده جهان، بود.

او در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا اسرائیل باید همچنان جایگاه استثنایی خود به عنوان نزدیکترین متحد آمریکا را حفظ کند یا خیر، گفت: تصور می‌کنم همه متحدان ما خاص هستند و اعضای یک خانواده هستیم.

کنگره آمریکا در سال 2014 به طور رسمی اسرائیل را «شریک استراتژیک» خود اعلام کرد. اسرائیل بیش از هر متحد دیگری از آمریکا کمک دریافت می‌کند. اکنون دو طرف در مراحل پایانی رسیدن به توافقی نظامی به ارزش 38 تا 40 میلیارد دلار هستند.

انتهای پیام/
    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
سگ زرد هم برادر شغاله
آخرین اخبار