میامی؛

اجرای پروژه ملی کمربند حفاظتی‌سبز در کالپوش

پروژه کمربند حفاظتی سبز درشهرستان میامی به طول دو کیلومتر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای پروژه ملی کمربند حفاظتی‌سبز در کالپوش میامی خبر داد.
علی نقی حیدریان گفت: پروژه کمربند حفاظتی سبز درشهرستان میامی به طول دو کیلومتر اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه طرح کمربند حفاظتی سبز به منظور جلب بیشتر مشارکت مردمی در حفاظت از حریم انفال و اراضی ملی برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است تصریح کرد: اجرای این طرح ملی برای نخستین بار از استان سمنان به صورت پایلوت کشوری آغاز شده و در این استان به صورت موفقیت آمیز در حال اجراست.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با اشاره به برخی اهداف اجرای این طرح افزود: با اجرای این طرح کمربند حفاظتی سبز از تجاوز به اراضی ملی جلوگیری می‌شود.
حیدریان با بیان اینکه اجرای این طرح مالکیت دولت را نسبت به اراضی ملی و مرتعی تثبیت می‌کند تصریح کرد: با اجرای پروژه کمربند حفاظتی سبزاز تصرف و تعدی به اراضی ملی جلوگیری می‌شود.
وی گفت: با اجرای این طرح،  مرز اراضی ملی از اراضی شخصی مردم جدا شده و از تجاوز متصرفان به اراضی ملی جلوگیری می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: با نصب بنچ مارک در محدوده اراضی ملی از تعداد عملیات نیروهای یگان حفاظت کاسته می‌شود.
حیدریان از اراضی ملی بعنوان سرمایه ملی نام برد و گفت: اجرای طرح کمربند حفاظتی سبز در راستای حفاظت از عرصه‌ها و اراضی ملی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.