دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد:

مساجد طراز اسلامی در همایش «اندیشه‌های آسمانی» بررسی می‌شوند

حجت‌الاسلام سلیمانی گفت: همایش اندیشه‌های آسمانی با حضور دوهزار و 150 نفر از مدیران منتخب در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری همایش آموزشی - فرهنگی «اندیشه‌های آسمانی» صبح امروز 26 مرداد در محل این کانون برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف برگزاری همایش «اندیشه های آسمانی» گفت: بر اساس مصوبات و پوشش طرح اقدام و عمل در مساجد تصمیم گرفتیم تا میزبان جوانان و علاقمندان باشیم.

وی افزود: آمار کانون‌های فرهنگی مساجد هم اکنون از مرز 22 هزار مرکز بالا رفته است. تشکیل این کانون‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 71 آغاز شد و با شکل‌گیری کتابخانه‌ها و کانون‌ها سعی داریم تا فرصتی برای جذب جوانان به مسجد فراهم کنیم.

مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت: بر اساس این مصوبه اولین کانون فرهنگی و هنری مسجد در تهران توسط آیت‌الله مهدوی کنی و لاریجانی برپا شد و پس از آن کانون‌ها روز به روز افزایش پیدا کرده‌اند. تلاش ما این است که این توسعه را سنجیده و هوشمندانه ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر کانون‌هایی که جوانان و نوجوانان در کلاس‌های آن حضور می‌یابند، امروز بالغ بر 12 هزار کتابخانه باز در کنار مساجد راه‌اندازی شده است و در مجموعه هر ساله حدود 4 میلیارد تومان صرف ارائه کتاب از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد به مساجد می‌شود.

دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: علاوه بر این شاهد راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال نیز هستیم. همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز از دیگر فضاهایی هستند که سعی شده در اکثر مساجد راه‌اندازی شوند.

سلیمانی یادآور شد: جدا از مساجد ما حدود 850 مصلی در شهرهای مختلف کشور داریم که در انها نیز اقدامات مذکور صورت گرفته و حدود 400 مصلی دارای کانون فرهنگی هنری شدند.

در ادامه این نشست محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد گفت: طی همایش آموزشی - فرهنگی «اندیشه‌های آسمانی» 2 هزار نفر از مدیران منتخب و جدیدالانتصاب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دعوت شده تا طی برنامه‌ای از 2 تا 20 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد مورد تعلیم قرار گیرند.

وی افزود: اصل رویکرد این همایش بحث توجه به مساجد طراز اسلامی است و مولفه‌ای که در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد، روحیه جهادی در بستر مساجد است که ما با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی به این موضوع می‌پردازیم.

جعفری اظهار داشت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌هایی با این هدف از دیگر بخش‌های این همایش خواهد بود که با حضور مدعوینی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، تولیت آستان قدس رضوی، حجج الاسلام قرائتی، انصاریان و سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در همایش اندیشه های آسمانی دو هزار و 150 نفر با شاخص‌های روحیه جهادی حضور خواهند داشت، گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که کانون فرهنگی هنری مساجد کشور مجری آن بوده، طرح فراگیر تلاوت نور و اجرای آن در 30 هزار مسجد است. در کنار این رویداد 7 هزار مسجد مشغول طرح تفسیر و تولید تفسیر همراه 4 جلدی هستند و همچنین این کانون در نظر دارد تا از پایان نامه‌هایی که با محوریت مسجد طراز اسلامی ارائه می‌شوند، حمایت کنند.

گفتنی است؛ همایش آموزشی - فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور دوهزار و 150 نفر از مدیران منتخب از 2 تا 20 شهریور در مشهد برگزار می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.