کرمان؛

راه اندازی کارناوال سلامت با موضوع ایدز و اعتیاد

کارناوال ملّی سلامت، دیروز کار خود را با نشست خبری در کرمان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ در این نشست معاونت بهداشتی و به عنوان مدیرگروه پیشگیری با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گفت: الآن فرصتی گروهی فراهم شده که بحث اعتیاد دغدغه ی امروز آن هاست.گرچه ممکن است این برنامه نمادین باشد ولی بازتابش می تواند در سطح کشور و بین المللی ایجاد شود.
دکتر محمّد شفیعی با اشاره به اینکه امروز ایدز و اعتیاد دغدغه های مربوط به آن، مورد توجّه سطوح بالای مملکت قرار گرفته افزود: رسانه که در گذشته به سختی وارد موضوع ایدز می شد، امروز هرشب یک سریال با موضوع ایدز پخش می کند و سریال می تواند شروع نوی باشد ونباید به آن اکتفا کرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه کارناوال سلامت برای اطّلاع رسانی ایدز و اعتیاد شروع شده است، افزود: این برنامه می تواند در برنامه های کاهش آسیب و معضلّات اجتماعی مؤثر باشد. شفیعی با اشاره به نقش رسانه از اصحاب رسانه خواست با پوشش خبری به موقع و پررنگ خود اهداف این طرح را محقّق کنند تا گامی در جهت کاهش و کنار گذاشتن آسیب های این حوزه حتّی برای یک نفر فراهم شود که نجات یک فرد، نجات جامعه است.
دراین نشست سردار چناریان با اشاره به ظرفیّت هنر و آگاهی بخشی به مردم افزود: اثربخشی هنر و اقدامات خلّاقانه رسانه ای می تواند در آگاهی مردم و هوشیاری جمعیّت هدف مؤثر باشد.
وی با اشاره به اینکه گروه کارناوال سلامت که از کرمان آغاز می شود و می تواند پیام رسان خطر پنهان اعتیاد و ارتباطش با بیماری های دیگر باشد، افزود: بیماری ایدز بیماری حساس وخاصی است بدون اینکه حساسیت زایی کنیم، نقش آگاه سازی را بیشتر و گروه های هنری را یاری کنیم.
در بخش دیگری از این نشست خانم موسی پور با اشاره به اینکه هدف ما کاهش آسیب های اعتیاد وایدز است ، گفت: اعتقاد ما این است که در اعتیاد باید به فرهنگ سازی وپیشگیری بپردازیم وبا ارتباط با مخاطب اورا با خطرات آشنا کنیم.
وی با اشاره به اینکه هنر می تواند دریچه ای نو به سمت آگاهی بخشی را فراهم کند افزود: استانداری در همه ی زمینه های آگاه سازی کار حمایتی را انجام می دهد.
وی از مجموعه کارناوال سلامت پر محتوایی و غنی بودن برنامه ها را خواستار شد و افزود : از این تیم حمایت می کنیم و درتهران نیز هماهنگی های لازم را انجام می دهیم.
در این نشست دبیر بخش هنرهای نمایشی مؤسسه فرهنگی و هنری گدروزیای و مدیر مؤسسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومسئول دفتری تئاتر خیابانی استان کرمان و مدیر اجرایی طرح کارناوال سلامت در باره این طرح گفت: این طرح پیرو ربان قرمز انجام می شود وبخش اوّل آن از اوّل شهریور وروز پزشک وآغاز هفته دولت شروع می شود وبه مدّت یک هفته در شهرهای شمالی استانفعّالیّت می کند.
رضا سلطانی افزود: از ده شهریور بعد از کنفرانس خبر ی که به صورت ملّی در استانداری کرمان برگزار می شود به سمت تهران حرکت می کنیم ودر شهرهای مختلف اجرای برنامه داریم و تا شهریور پایان می پذیرد .
وی با اشاره به اینکه درتهران با 3 وزیر( ورزش وجوانان، فرهنگ وارشاد وبهداشت ودرمان ) ودبیر شورای هماهنگی مواد مخدر کشور نشست داریم. افزود: در این طرح 8 نفر بازیگران، مستند سازان و دبیر اجرای طرح حضور دارند که به اجرای با موضوع اصلی اعتیاد وپیشگیری از ایدز اجرا می کند.
وی با اشاره به اینکه با رایزنی هایی صورت گرفته تلاش می کنیم، بتوانیم این طرح را به صورت بین المللی برگزار کنیم، افزود: بخش دوم این طرح همراه با اختتامیه جشنواره ربان قرمز در اردیبهشت 96 به صورت کشوری در کل کشور آغاز می شود وشهر به شهر واستان به استان به عنوان نماینده استان کرمان حضور پیدا خواهیم کرد.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: کارناوال ، سلامت ، ایدز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار