اصفهان؛

حضور کارناوال ملی سلامت در کاشان

کارناوال ملی سلامت با موضوع ایدز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان حضور یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون بهداشتی دانشگاه در این مراسم، ضمن عرض خیرمقدم، بر لزوم فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه در خصوص اهمیت پیشگیری از بیماری ایدز تاکید کرد.
دکتر سید علیرضا مروجی، به چهار موج ایدز در کشور اشاره کرد و موج اول را در دهه 60 از طریق فرآورده های خونی، موج دوم در دهه 70 از طریق اعتیاد تزریقی و موج سوم در دهه کنونی از طریق انتقال جنسی عنوان کرد.
وی  با اشاره به اینکه  ایدز یک بیماری قابل پیشگیری است، تصریح کرد: پیش بینی می شود موج چهارم در آینده با انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی و جنسی روبرو باشیم.
دکتر مروجی، با اشاره به برنامه ای با نام 90-90-90 اظهار داشت: هدف این برنامه این است که 90درصد از مبتلایان به ایدز شناسایی شده و از افراد شناسایی شده 90درصد تحت درمان ضد ویروس قرار بگیرند تا بیماری به مراحل پیشرفته نرسد و نیز بار ویروسی 90درصد از افراد تحت درمان کاهش یابد و درمان آن ها موفقیت آمیز باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه، با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 400 نفر به ایدز در کاشان مبتلا باشند، گفت: از این تعداد 127 شناسایی شدند که 23 بیمار به مراحل پیشرفته رسیده اند و 26 نفر آن ها فوت کردند.
دکتر مروجی، آگاه سازی، تحکیم بنبان خانواده و مبانی اخلاقی، فرهنگ سازی برای انگ زدایی را از عوامل موثر در  پیشگیری از انتقال ایدز برشمرد و ابراز امیدواری کرد: اهداف برنامه کنترل بیماری محقق شود.
رضا سلطانی مدیر کارناوال ملی سلامت با موضوع ایدز، هدف از این حرکت کشوری را آموزش و فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت از شهر کرمان آغاز شده و در دانشگاه های علوم پزشکی  رفسنجان، یزد، اصفهان و کاشان توقف کرده و اجرای برنامه دارند.
 وی، با اشاره به آخرین توقف ایستگاه کارناوال در تهران اظهار داشت: مراسم اختتامیه روز جمعه در تهران با ویژه برنامه ای با عنوان کودکان، هنر، HIV برگزار خواهد شد.
برپایه این گزارش: اجرای تئاتر خیابانی در دانشگاه کاشان با موضوع ایدز از دیگر برنامه های این کارناوال است.
گفتنی است در این مراسم جمعی از مسئولین محلی و دانشگاه در معانت بهداشتی دانشگاه حضور داشتند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار