اردبیل؛

برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی در روستای سوغان لو نیر

اولین جشنواره بازیهای بومی و محلی در روستای سوغان لو نیر با شرکت بیش از 80 نفر در فضای باز برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره ها یکی از اولویت های اداره ورزش و جوانان شهرستان است گفت: جشنواره بومی محلی باعث ایجاد شادی و نشاط و همچنین تقویت روحیه همدلی و ایجاد حس مشارکت و مسئولیت پذیری در بین شرکت کنندگان می شود.

نگاهی افزود: باید جهت ترویج ورزش در بین روستاییان خصوصا در مناطق محروم اقدامات لازم انجام شود چرا که در روستاها و مناطق محروم پتانسیل بالایی وجود دارد و می توانیم با کشف استعدادهای برتر ورزشکاران موفقی را به جامعه ورزش تحویل دهیم.

وی گفت: بازیهای بومی و محلی ضمن اینکه اوقات فراغت گذشتگان مار ا پر می کرد به همراه خود ارزشهای فرهنگی و اجتماعی مانند همبستگی و صلح و صفا را نیز در جامعه به وجود می آورد.

رئیس هیات ورزش همگانی شهرستان نیر با اشاره به اینکه هدف از بازیهای بومی و محلی ایجاد سرگرمی مفید برای علاقمندان است گفت: برگزاری جشنواره های بازیهای بومی و محلی سبب گسترش رشد اجتماعی ، افزایش رشد عاطفی و همچنین شناساندن آداب و رسوم و سنتهای یک جامعه است.

شهرام اصالت افزود: برای اولین بار موفق شدیم در روستاهای سوغان لو این جشنواره را برگزار کنیم که خوشبختانه در دو بخش بانوان و آقایان با شرکت بیش از 80 نفر در دو بخش دو با گونی و طناب کشی با شور و هیجان برگزار کردیم.

وی گفت: مسابقات دو با گونی با حضور 40 آقا و خانم و همچنین مسابقه طناب کشی بین سه تیم از آقایان برگزار شد که در پایان تیم الف متشکل از اسماعیل حضرتی ، علی خدایی، محمد آذر ملیکان و پرویز حضرتی و عسگر آقازاده به عنوان تیم منتخب انتخاب شدند همچنین در دو با گونی که در دو بخش خانمها و آقایان برگزار شد در پایان در بخش خانمها ملیکها حضرتی، آیناز خدایی، ساناز حضرتی و همچنین جایزه ویژه خردسالان هم به ملیکا آقازاده رسید.

در بخش آقایان نیز در پایان حمداله نجفی، اسماعیل حضرتی و عسگر خدایی همچنین جایزه ویژه خردسالان هم با امیر محمد حضرتی رسید.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.