بیرجند؛نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی :

پناه حقیقی انسان، توحید حقیقی است

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی گفت: پناه حقیقی انسان، توحید حقیقی است و اگر این توحید در انسان رشد پیدا کند او را به یک موحد واقعی تبدیل می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز به مناسبت میلاد امام رضا (ع ) در جمع بازاریان و خدام حرم رضوی در مسجد الرسول بیرجند ،گفت: رشد و کمال انسان ها حاصل توحید حقیقی است و این افراد راه ولایت خدا را در همه امور درک کرده اند.

وی افزود: حقیقت توحید همه مسائل را حل می کند و هر جایی که مشکلی پیش آید، بدانید زیربنای توحیدی اش متزلزل شده است.

نماینده ولی فقیه اظهار کرد : توحید را فقط به معنای کلمه آن نباید درک کنیم بلکه باید حقیقت آن را بفهمیم و در زندگی به کار بریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی خاطرنشان کرد:آنچه که در دین اسلام برای مسلمانان کارساز است و در آخرت دست گیرش می شود، ایمان صحیح اوست و اگر در ایمان او شبهه ای باشد ولی نام مسلمانی را به دوش بکشد، منافق است.

وی گفت: منافق کسی است که در باطن کافر است ولی حضور اسلامی دارد و این افراد از کافر هم بدتر هستند زیرا به جامعه ضرر می رسانند و شرک خفی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی افزود : 14 قرن انسان ها از توحید واقعی دور افتاده اند و نتیجه آن هم همین قتل و غارت در بین انسان هاست و تا توحید واقعی و حقیقی درک نشود این رشته به درازا خواهد کشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دو نوع جهاد برای صیانت از توحید در ولایت وجود دارد اولی جهاد ابتدایی اما مشروط که در این جهاد برابر امر پیامبر و امام معصوم صورت می گیرد و در نبود آنها این نوع از جهاد واجب نخواهد بود و جهاد دفاعی در مواقعی که مسلمانان مورد تهاجم دشمن قرار می گیرند وظیفه همگانی است که تحت نظر ولی فقیه از اسلام دفاع کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار