لغو بورس تحصیلی اتحادیه اروپا برای دانشجویان ترکیه‌ای

مقامات ترکیه برنامه اعطای بورسیه به دانشجویان این کشور را برای ادامه تحصیل در اتحادیه اروپا لغو کردند.

لغو بورس تحصیلی اتحادیه اروپا برای دانشجویان ترکیه‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دویچه وله، مقامات ترکیه برنامه بورسیه تحصیلی اتحادیه اروپا را برای دانشجویان این کشور لغو کردند. نگارنده مطلب این اقدام آنکارا را یک گام رو به عقب در پیوستن ترکیه به این اتحادیه و باعث ناامیدی جوانان این کشور می‌داند که آرزو داشتند به عنوان پلی میان اروپایی‌ها و شهروندان ترکیه‌ای ایفای نقش کنند.   

دانشجویانی که در انتظار اعطای بورسیه اتحادیه اروپا بودند بوسیله یادداشتی در توئیتر مطلع شدند مقامات آنکارا به طور یکجانبه برنامه امسال را لغو کرده‌اند. اتحادیه اروپا پیش از این، هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویان ترکیه‌ای بورس‌شده در کشورهای عضو این اتحادیه را پرداخت می‌کرد و مسئولیت اجرایی آن بر عهده آنکار بود. 

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه شرایط کنونی و تعلیق برخی از اعضا و کارمندان مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های دولتی از خدمت را دلیل لغو برنامه بورس سال جاری عنوان کرده است. 

در گزارش دویچه وله آمده است: گفته می‌شود دولت ترکیه برنامه بورس امسال را برای جلوگیری از فرار اعضای «جنبش گولن» از ترکیه تحت عنوان استفاده از این بورس، لغو کرده است. این در حالی است، که اعضای «حزب عدالت و توسعه،» حزب سیاسی حاکم در ترکیه، این شایعات را رد می‌کنند. 

آنکارا می‌گوید نیروهای وابسته «فتح‌الله گولن» در برنامه‌ریزی و اجرای کودتای نافرجام بامداد روز 26 تیرماه سال جاری در ترکیه دست داشتند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار