کمیسیون اروپا: دیدار پوتین و اردوغان برای حل بحران سوریه مهم است

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: دیدار ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای حل بحران سوریه اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مینا آندریوا امیدواری کرد گفت و گوهای اخیر ترکیه و روسیه به تحقق ثبات در منطقه و حل مسالمت آمیز بحران سوریه کمک کند.

آندریوا اضافه کرد: از دیدگاه اتحادیه اروپا تمام تلاش های انجام شده برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه و یافتن راه حلی برای پایان مسالمت آمیز بحران سوریه، مهم است.

سخنگوی کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد: گفت و گوهای ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان عموما متاثر از فضای دوجانبه بود.

وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه از دستیابی به راهکاری مشترک میان دو کشور برای حل بحران سوریه خبرداد و گفت: این راهکار با مشارکت چهره های دیپلماتیک، نظامی و امنیتی محقق می شود.

مولود چاوش اوغلو گفت نخستین نشست در چارچوب این راهکار در ۱۱اگوست جاری در سن پترزبورگ برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه رهبران دو کشور در نشست سن پترزبورگ تصمیماتی در مورد بحران سوریه اتخاذ کرده اند، گفت: هیاتی متشکل از رئیس سازمان اطلاعات ترکیه، یک مقام بلندپایه از وزارت خارجه و یک مقام نظامی عازم روسیه می شود.

چاوش اوغلو که یکی از همراهان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سفر به شهر سن پترزبورگ برای دیدار با ولادیمیر پوتین بود، این مطلب را در بازگشت به ترکیه در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی عنوان کرد.

وزیر خارجه ترکیه مذاکرات فشرده رهبران دو کشور و هیات های سیاسی و اقتصادی در سن پترزبورگ را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: در مورد بحران سوریه تصمیم گرفته شده که مکانیزم های پیشین سه جانبه بین دو کشور را احیا کنند و در این راستا اولین هیات از ترکیه عازم سن پیترزبورگ خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار