اهواز؛

وضع بحرانی کشاورزی ماهشهر

اساسی‌ترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر، عدم وجود شبکه آبیاری و زهکشی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه کشاورزان ماهشهری در مظلومیت به سر می‌برند گفت: در صورت عدم رسیدگی به وضعیت کشاورزان این شهر، کشاورزی این شهرستان رو به نابودی خواهد رفت.

سید حسین آلبوشوکه اظهار کرد: بخش کشاورزی در شهرستان ماهشهر متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته و کشاورزان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و تولیدات آنها مقرون به صرفه نیست.

آلبوشوکه در ادامه با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر، عدم وجود شبکه آبیاری و زهکشی است، گفت: با توجه به نگاه صنعتی مسؤولان محلی و استانی به شهرستان ماهشهر، بخش کشاورزی آن نادیده گرفته شده به گونه‌ای که کشاورزی تنها سه روستا از 60 روستای این شهرستان فعال است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی شهرستان ماهشهر در مقایسه با شهرستان‌های مجاور آن در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد خاطرنشان کرد: شهرستان رامشیر با دارا بودن 20 هزار هکتار اراضی زهکشی شده و شهرستان شادگان با 10 هزار هکتار، با وجود مجاورت با شهرستان ماهشهر در شرایط بسیار بهتری به سر می‌برند، این در حالی است که شهرستان ماهشهر تنها 3 هزار هکتار از اراضی آن زهکشی شده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر اساسی‌ترین مشکل بخش کشاورزی ماهشهر را عمل نکردن سازمان آب و برق به تعهدات خود در احداث کانال یک و دو شبکه زهکشی و آبیاری دانست و گفت: با احداث این دو کانال توسط سازمان آب و برق و احداث کانال سه و چهار توسط جهاد کشاورزی بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
این مسئول در ادامه با تأکید بر لزوم اجرای طرح مکسر توسط سازمان آب و برق این شهرستان، تصریح کرد: در صورت اجرای طرح مکسر توسط سازمان آب و برق که حدود 8 هزار هکتار است بخشی از دغدغه‌های کشاورزان مرتفع خواهد شد.

آلبوشوکه بر لزوم احقاق حقوق کشاورزان تأکید کرد و متذکر شد: ضرورت دارد به طرح 550 هزار هکتاری که در صورت اجرا به نوبه خود یک طرح تاریخی خواهد بود توجه ویژه‌ای شود و سهم شهرستان ماهشهر در این طرح نیز که تا به حال نادیده گرفته شده مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به مشکلات بخش کشاورزی و موجب مهاجرت روستاییان به شهر شدن با سیاست مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از روستاییان مغایرت دارد لذا ضرورت دارد در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ماهشهر به بخش دیگری از معضلات کشاورزان پرداخت و گفت: کشاورزان علاوه بر مشکلات نقل شده با مشکل پرداخت حق بیمه کشاورزان خسارت دیده نیز رو‌به‌رو هستند و این مستلزم پیگیری موضوع از وزارت است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.