اهواز؛

گاز شهری باز هم قربانی گرفت

یک شهروند بر اثر انفجار گاز شهری جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت 1:43 بامداد امروز (20 مردادماه) در تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اهواز خبر انفجار منزل مسکونی واقع در منطقه چهارراه زند اطلاع داده شد.

امیر نجفی در تشریح این حادثه اظهار کرد: آتش‌نشانان در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از سه خودروی اطفا حریق و سه خودروی امداد و نجات و خودروی نردبان پس از 3 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

نجفی بیان داشت: در این حادثه یک باب منزل مسکونی ویلایی قدیمی در اثر نشت گاز و انفجار به صورت صد در صد تخریب شد و متاسفانه یک پیرمرد حدودا 72 ساله بر اثر ریزش آوار فوت کرد. جسد قربانی توسط آتش‌نشانان با تلاش فراوان از محل حادثه خارج و به آمبولانس منتقل شد.

وی با بیان این‌که موج انفجار موجب وارد آمدن خسارت به منازل همجوار ساختمان شده، ادامه داد: در این عملیات 7 دستگاه خودروی عملیاتی و 30 نفر آتش‌نشان شرکت داشتند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: متاسفانه سالانه در اثر بی‌احتیاطی شهروندان شاهد بروز حوادث ناگوار با منشا گاز و وسایل گازسوز هستیم که منجر به مصدومیت یا فوت عزیزانمان می‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های ایمنی در مورد نشت گاز، گفت: در صورت نشت گاز، فورا شیر اصلی را ببندید و از دست زدن به کلید برق و هر وسیله برقی که ایجاد جرقه می‌کند، جدا خودداری کنید. چنانچه کنتور برق در فضای آلوده به گاز قرار نداشته باشد، برق را از فیوز اصلی قطع کنید و افراد را از محل‌های آلوده به گاز، خارج کنید.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.