اهواز؛

ایجاد فرودگاه جدید عامل رشد حمل و نقل هوایی

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان گفت: فرودگاه های زیادی در استان داریم که باید زیرساخت های مناسبی برای توسعه آنها ایجاد شود.

ایجاد فرودگاه جدید عامل رشد حمل و نقل هواییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازفرج اله خبیر در همایش نقش صنعت حمل و نقل در توسعه گردشگری اظهار کرد:در پارکینگ فرودگاه اهواز مشکلات اساسی وجود دارد و ظرفیتی برای افزایش ترددها در اهواز نداریم  مکانی که برای فرودگاه جدید درنظر گرفته شده باید با حمایت دولت عملی شود.

خبیر با اشاره به اینکه در دنیا 50 درصد مسافرت ها ریلی و 50 درصد با استفاده از مابقی خطوط حمل و نقل انجام می شود بیان داشت: در حمل و نقل کشور ما 90 درصد مسافرت ها جاده ای و 10 درصد از مابقی مسیرها استفاده می شود و به این دلیل سالانه هزاران نفر تلفات جاده ای داریم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: هرچه از استفاده از مسیرهای جاده ای کمتر و مسیرهای ریلی بیشتر باشد، سفرهای ایمن تری خواهیم داشت.


وی ادامه داد: بسیاری از جاده های استان از استانداردها و مشخصات فنی لازم به دور هستند و خودروها نیز سطح ایمنی پایینی دارند که این امر مشکلی اساسی در بحث حمل و نقل است .


خبیر ایجاد جاده های مناسب به سمت استان های مرکزی و شرقی کشور را ضروری دانست و گفت: با ایجاد این جاده ها اتصال ما به استان های مرکزی و شرقی کشور تسهیل می شود.


معاون استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به نامناسب بودن خطوط ریلی در استان اظهارکرد: از نظر ریلی نیز خطوط ریلی ما از اندیمشک تا پس از لرستان نامناسب است و خط ریلی جنوب سرعت و ایمنی چندانی ندارد.

وی  افزود: در سفر با قطار مسیر 16 ساعته اهواز- تهران مانعی اساسی در توسعه حمل و نقل استان است.

خبیر همچنین با بیان اینکه حمل و نقل دریایی ما نیز نواقصی دارد و به جز در چند مسیر مشخص به سمت کویت و عراق استفاده چندانی از آن نمی شود گفت: از رودخانه ها و بندرگاه های استان در حمل و نقل دریایی استفاده ای نمی شود که راه حل توسعه گردشگری استان، نخست توسعه در داخل استان و سپس گسترش به خارج از استان است.


معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه خاطرنشان شد: در استان خوزستان حدود هفت ماه هوای استان مطبوع و مناسب گردشگری است که استان های دیگر کشور در آن زمان وضعیت هوایی خوبی ندارند و باید از این فرصت استفاده کرد.


استان خوزستان دارای پنج فرودگاه در اهواز، آبادان، ماهشهر، دزفول و مسجدسلیمان است و فرودگاه های بهبهان و امیدیه نیز در حال آماده سازی برای استفاده است.


شایان ذکراست :استان خوزستان از استان های استراتژیک در صنعت گردشگری است که روزانه مسافران بسیاری از کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس برای امور درمان، سیاحت و زیارت از طریق خطوط هوایی، زمینی، دریایی و ریلی وارد این استان می شوند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.