اهواز؛

افزایش تخت‌های آی.سی.یو الزامی است

بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز به امکانات مخصوص بیماران بدحال بستری مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر حبیب حی‌بر اظهار کرد: این امکانات شامل افزودن 10 تخت آی.سی.یو، 5 دستگاه ساکشن، خرید و نصب 23 مانیتور علائم حیاتی و 2 مانیتور علائم حیاتی سانترال جهت کل بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان گلستان است.

وی گفت: وجود دو بخش مراقبت‌های ویژه (I.C.U 1 & 2)، بخش مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب (Sub I.C.U)، بخش مراقبت‌های ویژه (N.I.C.U)، بخش مراقبت های ویژه قلب (C.C.U)، و بخش مراقبت های ویژه نرولوژی، این مرکز را به مهم‌ترین مرکز مراقبت‌های ویژه در استان بدل کرده است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز تصریح کرد: بیمارستان گلستان اهواز، به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز ارجاع بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه در خوزستان، به جز بیماران خوزستانی، پذیرای مصدومین حوادث و بیماران بدحال از استان‌های همجوار نیز است.

وی افزود: با وجود امکانات مناسب و نظارت مستمر متخصصان و دستیاران پزشکی و حضور کادر درمان و گروه‌های پرستاری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، شاهد ارجاع فراوان بیماران بدحالی هستیم که از مراکز دیگر به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند و سوانح تلخ جاده‌ای و حوادث دیگر موجب شده تا نیاز به تخت‌های جدید مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا کند.

حی‌بر اظهار کرد: هم‌اکنون در اورژانس بیمارستان گلستان نیز به صورت تفکیک‌شده تخت‌های مراقبت ویژه وجود دارد که در صورت تکمیل ظرفیت تخت‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه، با توجه به وجود امکانات و وسایل تخت‌های آی.سی.یو در همان اورژانس تحت درمان و مراقبت ویژه قرار می‌گیرند.

وی نسبت به افزایش تخت‌های آی.سی.یو متناسب با آمار بالای مصدومان حوادث در این مرکز ابراز امیدواری کرد و گفت: با ایجاد تناسب میان تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه (I.C.U) و آمار ارجاع مصدومین بدحال، شرایط بهتری در این مرکز برقرار خواهد شد و نگرانی‌ها در این باره برطرف خواهد شد چرا که مراقبت و درمان این‌گونه بیماران دارای حساسیت و شرایط خاصی است و این نوع بیماران باید به طور مداوم و شبانه‌‌روزی تحت پایش و و درمان‌ قرار بگیرند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار