پنتاگون: سربازان آمریکایی در نبرد با داعش مجبور به ترک تجهیزات خود شدند

وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد که بخشی از تجهیزات نظامی این کشور در افغانستان به تصرف داعش درآمده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، سر انجام پس از گذشت چند روز از انتشار تصاویری از تجهیزات نظامی تصرف‌شده آمریکا از سوی داعش، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اذعان کرد که این تجهیزات متعلق به ارتش آمریکا بوده و سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان پس از آنکه در یک درگیری آماج حملات عناصر داعش قرار گرفتند، مجبور به ترک آنها در منطقه نبرد شدند. 

پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود نظامیان آمریکایی این تجهیزات را در طول عملیات گشت‌زنی خود در افغانستان گم کرده‌اند و به همین دلیل آنها در اختیار داعش قرار گرفته‌اند. 

روز گذشته ژنرال «چارلز کلیولند» - سخنگوی اصلی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش - گفت نیروهای آمریکایی در روز 25 ژوئیه (4 مرداد) در شرق افغانستان زیر آتشبار سنگین دشمن قرار گرفتند و همین مسئله باعث شد که آنها به سرعت از مواضع خود عقب نشینی کرده و برخی از تجهیزات که در تصاویر داعش نشان داده شده است را در محل باقی بگذارند. وی اضافه کرد بازگشت سربازان به منطقه موردنظر برای بردن تجهیزات نیز جان آنها را به خطر می‌انداخت. 

پنتاگون: سربازان آمریکایی در نبرد با داعش مجبور به ترک تجهیزات خود شدند

داعش اوایل هفته جاری با انتشار تصاویری در شبکه اجتماعی توییتر مدعی دستیابی به بخشی از تجهیزات نظامی حساس ارتش آمریکا در افغانستان شد که در میان آنها، کارت شناسایی یک سرباز آمریکا به نام «رایان جی لارسون» نیز مشاهده می‌شد.

پنتاگون: سربازان آمریکایی در نبرد با داعش مجبور به ترک تجهیزات خود شدند

به گفته کارشناسان، تجهیزاتی که داعش با انتشار این تصاویر مدعی دستیابی به آنها شده است، تجهیزاتی هستند که از سوی نیروهای عملیات ویژه آمریکا و ناتو مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
بخدادروغه آمریکای لعنتی خودشان اصلحها رو جا گذاشتن که بیفته دست داعش اگه اینطور که مقامات آمریکا میگن باشه باید آمریکا در تمام مناطق پا به فرار بزاره و کلی مهمات گیر طرف مقابل بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
بیشتر دقت کن عزیز، املات افتضاحه.
آخرین اخبار