اصفهان؛

برگزاری هفتگی جشن کتاب در کاشان

با حضور دانش آموزان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشان جشن کتاب بصورت هفتگی در تابستان امسال اجرا می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشن ها به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق دانش آموزان با همکاری اداره های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار می شود.
فاطمه سادات سید اصفهانیان افزود: جشن کتاب بر محور فعالیت هفتگی کانون اجرا می شود که هرکدام از اعضای کانون آموخته های خود را در حضور خانواده هایشان به یک دیگر عرضه می کنند.
سید اصفهانیان خاطرنشان کرد: این جشن به طور همزمان در هر دو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کاشان برگزار می شود و دانش آموزان کتاب هایی را که مطالعه کرده اند در قالب نمایش، قصه گویی، موسیقی، مسابقه ، معرفی کتاب و معرفی نویسندگان کتاب کودک اجرا می کنند.
وی شمار اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کاشان در سال جاری را حدود پنج هزار تن بیان کرد و گفت: فقط شش مربی کار آموزش آنان را عهده دارند که این مهم متناسب با جمعیت عضو و فعالیت کانون نیست.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشان هم چنین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد: با اجرای طرح کتابخانه سیار در مناطق روستایی و حاشیه شهر می توان دانش آموزان را به مطالعه هدفمند تشویق کرد که اجرای این طرح نیازمند همکاری مسئولان فرهنگی شهر و شهروندان نیکوکار است.
وی یادآور شد: برگزاری مراسم هفته کودک، اتوبوس قصه، جشن کتاب، قصه گویی مربیان کانون در مدرسه ها و نمایش فیلم، از جمله فعالیت های موفقی است که با همکاری آموزش و پرورش کاشان اجرا شده و با مشارکت سایر نهادهای دولتی و غیردولتی می تواند، استمرار داشته باشد.
سید اصفهانیان گفت: در مرکزهای کانون بیش از 40 فعالیت فرهنگی و هنری اعم از قصه گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق، بحث آزاد، نمایش و نقد فیلم، نشریه دیواری، نقاشی، سفالگری، کتاب ومعرفی شخصیت اجرا می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.