گرمسار؛

گرمسار میزبان سه رویداد مهم کشوری شد

شهرستان گرمسار در یک ماه آینده میزبان مسابقات کشوری در سه رشته بسکتبال، دارت و ووشو خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرمسار،مهدی نیکدل رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر گفت: اداره ورزش و جوانان گرمسار همواره به‌عنوان یک دستگاه مطالبه‌گر با توجه به گستردگی حوزه فعالیت‌های ورزشی، نسبت به پیشبرد اهداف و سلامت جامعه اقدامات زیادی انجام داده است.
وی با بیان اینکه مسابقات بسکتبال در روزهای 9 تا 12 شهریور و مسابقات دارت در روزهای 5 تا 6 شهریورماه برگزار خواهد شد، افزود: دو همایش پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در مهرماه و همایش ملی اقوام نیز در گرمسار در آذرماه برگزار خواهد شد.
نیکدل هدف از برگزاری ورزش‌های همگانی را توسعه و ارتقای سلامت و تندرستی مردم عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون نزدیک به 3 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در شهرستان گرمسار با کارت بیمه ثبت شده‌اند که حدود یک هزار و 800 نفر از این تعداد مرد و یک هزار و 200 نفر از بانوان ورزشکار هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه 32 هیأت ورزشی در گرمسار در حال فعالیت هستند، افزود: سرانه فضاهای ورزشی، دائم در حال تغییر است و در برنامه پنجم توسعه، مجلس دستور افزایش یک مترمربع را به فضاهای ورزشی داده که از این مقدار، در شهرستان گرمسار 82 صدم مترمربع به میزان فضاهای ورزشی گرمسار اضافه شد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گرمسار از بهره‌برداری ورزشگاه 5 هزار نفری حاجی‌آباد در سه ماه آینده خبر داد و گفت: فاز یک این مجموعه ورزشی شامل زمین چمن، رختکن و سیستم روشنایی است که آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حدود 700 نفر در طول روز به ورزشگاه تختی گرمسار ورود می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مجموعه قدیمی به سبب فرسودگی نیازمند دو رختکن نوساز و سرویس بهداشتی است.
نیکدل با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم ایران در ورزش‌های همگانی از میانگین این مشارکت در جهان از نصف کمتر است، اظهار داشت: این آمار برای کشور اصلاً شایسته نیست و در این عرصه خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش عمیقی در راستای فرهنگ‌سازی ورزشی و به‌ویژه ورزش‌های همگانی خواهند داشت.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار