یاسوج؛

داعش و وهابیت برای تخریب بقاع متبرکه کمر همت بسته‌اند

استاد برجسته حوزه‌ علمیه گفت: در زمانه کنونی داعش و وهابیت برای تخریب بقاع متبرکه کمر همت بسته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی امروز در آیین تجلیل از بقاع متبرکه در دهه کرمت که در محل امام‌زاده مختار(ع) برگزار شد با اشاره به کرامت و برکت بقاع متبرکه در کشور اظهار کرد: برکتی که در این کشور همواره وجود داشته به دلیل وجود همین بقاع متبرکه است که باید قدردان آن باشیم.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: اما جریانی در دنیا و در منطقه راه‌اندازی شده که به دشمنی با این تفکر و گفتمان برخاسته است.

وی از داعش و وهابیت به عنوان نمایندگان این جریان یاد کرد و گفت: داعش و وهابیت کمر همت برای تخریب بقاع متبرکه بسته‌اند، زیرا از آن‌ها وحشت دارند.

حائری شیرازی با قدردانی از کاری که اوقاف و امور خیریه در دهه کرامت و برای تجلیل و تکریم امام‌زادگان انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی در جامعه وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: در کشور هم رئیس‌جمهور بعد از کسب رأی مردم حکمش توسط ولی‌فقیه تنفیذ می‌شود زیرا ولایت فقیه متصل به ولایت امام زمان(عج) است و به همین خاطر مردم عاشق و شیفته ولی زمانه خود هستند.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت امام اضطرابی در جامعه ایجاد شد، افزود: اما مردم با انتخاب صحیح و هوشمندانه و حکیمانه خبرگان آرامش گرفتند و اضطراب آن‌ها از بین رفت.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه امام راحل تا قبل از فوت آیت‌الله العظمی بروجردی در حوزه تنها مشغول به تدریس بودند، تصریح کرد: اما با فوت آیت‌الله بروجردی و با اینکه رژیم به شدت تلاش می‌کرد که فرد دیگری جز امام(ره) مرجع شوند با اتصالی که به ولایت برایشان ایجاد شد توانستند کارهای بزرگی پس از آن انجام دهند.

حائری‌شیرازی در بخش دیگری از اظهارات خود امام‌زادگان را حلقه اتصال میان مردم و امامان و ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: همین موجب بارش رحمت و فیض الهی برای زائران آن‌ها می‌شود لذا شرط روا شدن حاجات باور به این موضوع است.

وی با بیان برخی شبهاتی که برای زیارت ضریح امام‌زادگان در ایجاد شده بود، تصریح کرد: امام راحل در پاسخ به شبهه کسانی که چرا ضریح اما‌م‌زادگان را می‌بوسید، فرموده بودند که خودتان موقع دفن افراد بیل و کلنگ‌ها را می‌بوسید در حالی که بقاع متبرکه و امام‌زادگان حلقه وصل میان ائمه مردم هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.