نقش مهم زنان کشمیری در تظاهرات اخیر ضد هند

زنان در کشمیر تحت کنترل هند، در تظاهرات ضد حاکمیت هند بر این منطقه، نقشی مهم ایفا کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، زنان در کشمیر تحت کنترل هند، در تظاهرات اخیر ضد حاکمیت هند بر این منطقه، نقشی مهم ایفا کرده اند. زنان همراه با مردان در خیابان ها حاضر بودند و شعارهایی برضد هند سردادند و استقلال این منطقه را از هند خواستار شدند. زنان کشمیری همچنین از مناقشه جاری در این منطقه بیش از همه درد و رنج متحمل شدند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی در گزارشی از این منطقه اعلام کرد: در کشمیر تحت کنترل هند، زنان بیش از همه از مناقشه ارضی متحمل درد و رنج شده اند. این مناقشه بیش از شش دهه است که این منطقه را گرفتار خود کرده است. برخی از این زنان در جریان مناقشه در منطقه کشمیر تحت کنترل هند، فرزندان و همسران خود را از دست دادند، برخی دیگر نیز والدین خود را از دست دادند.

هلال پاری، جوان بیست و هفت ساله‌ای بود که بدست نیروهای دولتی هند شکنجه و کشته شد. وی در جریان ناآرامی های اخیر در کشمیر کشته شد. تاکنون شصت و هفت غیرنظامی در  این ناآرامی‌ها جان خود را از دست دادند. هلال پاری یک مغازه‌دار بود، مادرش می گوید زندگی اش بدون وجود هلال بی معنی است.

مادر هلال گفت: می دانم که هزاران مادر مثل من هستند و عزیزانشان را از دست دادند اما مرگ پسر من دردناک بود. هلال کشته شد و همسرش نیز از خانه اش رفت، پسر دیگر من هم می ترسد که به خانه بازگردد. آنها چرا یکبار برای همیشه ما را نمی کشند؟ این درد غیر قابل تحمل است.

زَمرُ دا حبیب فعال زن حقوق بشر در کشمیر می گوید:چرا زنان کشمیری باید ساکت باشند؟ آنها در این مناقشه بیش از همه متحمل درد و رنج شدند. آنانی که کشته می شوند یکبار می میرند اما زنانی که زنده می مانند در تک تک لحظه های زندگی شان می میرند. نبرد برای آزادی کشمیر، نبرد همه ما است و ما همیشه مشارکت خواهیم کرد و نقش خود را برای خلاصی از سرکوب و استبداد ایفا خواهیم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار