سازمان اوقاف آماده بسیج امکانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام محمدی گفت: سازمان اوقاف برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید با بسیج همه امکانات خود تلاش کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی در جمع معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این موضوع که سازمان اوقاف آمادگی بسیج تمامی امکانات خود برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در موقوفات را دارد، اظهار داشت: معاونت ها و ادارات کل ستادی و استانی سازمان اوقاف در ارتباط با بندهای 25گانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

محمدی با بیان اینکه دو دیدگاه در این مورد وجود دارد خاطرنشان کرد: در این زمینه دو دیدگاه ممکن است وجود داشته باشد یکی اینکه مطرح شود که موقوفات ،امامزادگان و بقاع متبرکه چه ارتباطی با اقتصاد مقاومتی دارد و نظر دیگر این است که باید بند بند اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به مصوبات 25 گانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تمامی امکانات ، منابع مالی و علمی سازمان اوقاف باید در این عرصه فعال شود و این موضوع به همه مدیران و معاونت ها ارتباط دارد.

رئیس سازمان اوقاف درباره اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک محور اصلی در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت :باید بخشی از سرمایه های سازمان اوقاف و امور خیریه و به خصوص رقبات برای این کار اختصاص یابد.

محمدی درخصوص اهمیت رشد بهره وری و تقویت عوامل تولید دراجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: عوامل انسانی موجود در سازمان اوقاف در این ارتباط باید به نحو شایسته ای بکار گرفته شوند.

رئیس سازمان اوقاف کاهش اتلاف انرژی در کشور را بسیارمهم و ضروری دانست و افزود: سازمان اوقاف همانند سایر دستگاه های دولتی درسطح کشور از انرژی(آب و برق و گاز) استفاده می کند و در این راستا برای صرفه جویی باید برنامه ریزی کرد.

رئیس سازمان اوقاف اصلاح نظام درامدی سازمان اوقاف با تکیه برافزایش سهم درامدهای موقوفات و رقبات را مورد اشاره قرار داد و افزود:باید افزایش سالانه سهم صندوق توسعه و عمران موقوفات در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه شفاف سازی اقتصادی برای از بین بردن زمینه های فساد  را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید فرهنگ جهادی برای ایجاد ثروت و بهره وری در موقوفات کشور مدنظر قرار گیرد و سازمان اوقاف مکلف است برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با بسیج همه امکانات خود تلاش کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.