قائم مقام ستاد اقامه نماز خبر داد؛

استان البرز میزبان بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز می‌شود

بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با محوریت تاثیر نماز در حوزه آسیب های اجتماعی، امسال در استان البرز برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز درباره چگونگی روند برگزاری بیست  و پنجمین اجلاس سراسری نماز عنوان كرد: با عنایت خداوند متعال بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با موضوع تاثیر نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، در استان البرز برگزار خواهد شد .

وی افزود: موضوع آسیب های اجتماعی از مسائل مهمی است كه می بایست مورد نظر متولیان فرهنگی كشور قرار بگیرد . ستاد اقامه نماز بر اساس رسالت و ماموریتی كه در حوزه فرهنگ دینی در سطح كشور دارد تلاش می كند كه بوسیله برگزاری اجلاس های سراسری نماز بتواند گامی موثر در جهت سلامت اجتماعی كشور بردارد و البته این مصادیق آسیب های اجتماعی بسیار متعدد  و متنوع است.

مظفر در خصوص همكاری با نهادهای دیگر گفت: تلاش این هست كه با جلب مشاركت دستگاه های متولی در این امور بتوانیم اجلاس بیست و پنجم نماز را با اهداف در نظر گرفته شده به سرانجام مقصود برسانیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به جزئیات دیگر این اجلاس افزود: زمان برگزاری اجلاس پس از هماهنگی با مسئولان محترم استان البرز به زودی اعلام خواهد شد. تلاش ما بر این است كه بتوانیم نماز رابعنوان موثرترین و كم هزینه ترین ومهمترین و اولین عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی معرفی و گام هایی نو و جدیدی را جدای از مسائل تئوریك و نظری به صورت ایده های جدید، الگو ها و تجربه های موفقی كه در حوزه آسیب شناسی اجتماعی انجام گرفته است، بتوانیم به جامعه معرفی كنیم.

وی ادامه داد: از جمله مصادیق و محورهای اصلی مورد بحث در موضوع اجلاس بیست و پنجم ، پرداختن به آسیب هایی مانند اعتیاد ، طلاق ، حاشیه نشینی و آسیب های فضای مجازی و سایبری است .


مظفر درباره بخش علمی اجلاس عنوان کرد: در كمیته علمی تلاش براین است كه الگوها و تجارب موفق در زمینه جذب گروههای آسیب پذیر به نماز و نیز محصولات فرهنگی و هنری ازجمله كتاب و پژوهش كاربردی و فیلم كوتاه و بلند و خاطرات افرادحقیقی و حقوقی در زمینه نماز و آسیبهای اجتماعی گردآوری و در اختیارجامعه قرارداده شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز درباره دستگاه های همكار در برگزاری این اجلاس افزود: از جمله دستگاه هایی كه قرار است به عنوان دستگاه های همكار با ستاد اقامه نماز همكاری داشته باشد می توان به برخی ازدستگاه ها از جمله؛ سازمان صدا و سیما به عنوان یك دستگاه فرهنگ ساز، معاونت پیشگیری قوه قضائیه ، معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ، سازمان تبلیغات اسلامی ، مركز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و معاونت امور تربیتی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اشاره نمود.

وی افزود : امیدواریم امسال با همكاری این دستگاه ها زمینه برگزاری هرچه شایسته تر و مناسب اجلاس را فراهم نماییم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار