اهواز؛

پیگیری مشکل پایانه گل و گیاه دزفول

استاندار خوزستان از مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیری فوری حل مشکل زمین پایانه گل و گیاه دزفول خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی گفت: زیرساخت های راه اندازی پایانه گل و گیاه دزفول با 52 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای 25 نفر انجام شده و اداره کل راه وشهرسازی موظف است مشکل زمین 2.5 هکتاری این پایانه را در حداقل زمان ممکن برطرف کند.

وی ضمن تماس تلفنی با مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان خواستار تعیین تکلیف زمین این پایانه حداکثر تا یک ماه آینده شد تا بتوان در نزدیک ترین زمان عملیات اجرایی این طرح زیربنایی را شروع کرد.

شریعتی همچنین بر بکارگیری افراد بومی در شرکت فولاد دزفول تاکید کرد و بیان داشت: استخدام افراد بومی در شرکت فولاد دزفول باید در دستور کار قرار گیرد و از بکارگیری افراد غیربومی خودداری شود.

استاندار خوزستان در خصوص حل مشکل کشتارگاه صنعتی دزفول خاطرنشان کرد: در زمان حاضر 4 هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه استانی برای برون رفت وضعیت شرکت ها و طرح های اقتصادی استان خوزستان در نظر گرفته شده است که به طرح های با پیشرفت بالای 70 درصد اختصاص می یابد ازاین رو کشتارگاه صنعتی مرغ هدایت دزفول نیز از این اعتبار بهره مند خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته 6 درصد از سود این تسهیلات نیز توسط دولت پرداخت می شود و نرخ سود این تسهیلات از 18 درصد به 12 درصد کاهش یافته است.

حبیب الله آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول اذعان داشت: کشتارگاه صنعتی مرغ هدایت در دزفول با ظرفیت 10 تا12 هزار قطعه مرغ در ساعت زمینه اشتغال برای 300 نفر را دارد که با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال در مساحت 400 هزار متر مربع ساخته شده و با بهره برداری از آن مرغ تولید دزفول به بازارهای هدف در روسیه ، عراق ، مصر و دیگر کشورها صادر می شود.

وی با اشاره به پیشرفت 70درصدی و ذبح شرعی 440 تنی این کشتارگاه صنعتی در روز گفت: با تامین تسهیلات برای این کشتارگاه شاهد توسعه صادرات در شمال خوزستان خواهیم بود.

آصفی در خصوص وضعیت شرکت فولاد دزفول نیز اظهار کرد: فاز نخست این شرکت با تولید 1.5 میلیون تن با 99 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و فاز دوم این شرکت 70 درصد و فاز سوم نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار دزفول با اشاره به اینکه شرکت های اماراتی خواستار پیش خرید 500 هزار تن از محصول فولاد این شهرستان شده اند و مشکلی در این خصوص برای بازار فولاد نخواهیم داشت گفت:قرار بود مشکل برق این شرکت حل شود ولی کم لطفی بسیاری تاکنون در این خصوص صورت گرفته است.

وی بیان داشت: اگر 80 میلیارد ریال از سوی استانداری برای احداث پست برق این شرکت کمک شود مشکل این شرکت رفع خواهد شد و فاز نخست آن بهره برداری خواهد شد.

احمد سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تاکنون هیچ گونه گزارشی از همکاری نکردن سازمان آب وبرق خوزستان در این خصوص ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: پیگیری لازم انجام می شود و تا زمانی که تسهیلاتی به این شرکت تزریق شود سازمان آب و برق خوزستان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.