دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس مطرح کرد:

خواسته معترضان لباس المپیک، قابل احترام است

من هم به خواسته همه دوستان معترض، احترام قائلم و امیدوارم این مشکل پیش آمده نمونه‌ای برای برنامه‌های آتی باشد.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در گفتگو خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات پیش آمده در لباس المپیک ورزشکاران کشورمان گفت: متاسفانه چند روزی است که مردم و هنرمندان نسبت به طرح واکنش نشان دادند و طرح مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفت و این ها تماما به دلیل عرق ملی و تعصبات دینی بود.

وی ادامه داد: لباس هم به عنوان یک عنصر فرهنگی و نمایانگر فرهنگ یک کشور، برجسته شد و مورد توجه عموم قرار گرفت. طبیعی است که من هم به خواسته همه دوستان معترض، احترام قائلم و امیدوارم این مشکل پیش آمده نمونه‌ای برای برنامه‌های آتی
باشد که اولین و آخرین نخواهد بود.

وی افزود: ما پیش از این آمادگی خود و گروه طراحانمان را مکتوب اعلام کردیم که متاسفانه هیچ تماسی با سامانه مد و لباس کشور گرفته نشده و این با وجود توانمندی‌های جوانان کشورمان حاکی از نداشتن اعتماد به طراحان داخلی است.

قبادی در خصوص انتشار طرح‌های مختلف در فضاهای مجازی تصریح کرد: ارائه طرح‌های مختلف در فضای مجازی کمترین اتفاق و واکنشی است که طراحان ما از خودشان نشان دادند و بیان کردند که توانایی خلق طرح‌های مختلف را دارند و در کمترین زمان هم طرح‌های خوب و ارزشمندی از خودشان ارائه می‌دهند.

وی در مورد نشان دادن هویت ایرانی در طرح لباس‌ها گفت: تبیین مفاهیم یک لباس بسیار گسترده است که باید این مفاهیم به صورت حرفه‌ای منعکس و منتقل شود تا اینکه ما به یک اثر الصاق بشویم. اینکه مفاهیم و هویت ایرانیمان را با زبان خودمان توضیح بدهیم درست نیست، بلکه باید با خود لباس گویای مفاهیم باشد.

قبادی ادامه داد: منطقی و اصولی این بود که در مرحله اول که ما با مجموعه ملی المپیک مکاتبه کردیم به ما پاسخ می‌دادند و به صورت حرفه‌ای برای این کار وارد عمل می‌شدیم. همانطور که در بخش‌های دیگری از جمله لباس مشاغل، لباس کتابداران کشور، لباس عفاف و حجاب و لباس نوجوان که در ماه مبارک رمضان از آن رو‌نمایی شد، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت و به طور حتم در این مسیر هم به خوبی می‌توانستیم کاری بکر و ایرانی را خلق کنیم.

وی در مورد تولید لباس‌های خارجی برای ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو خاطرنشان کرد: در این هیاهوی طراحی و واکنش‌های مردمی متاسفانه به این موضوع کمتر توجه شد که تولید کالای ورزشی ما در کشور دیگر است و این اتفاق درد آور خواهد بود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان گفت: کشور ما ظرفیت طراحی و تولید انبوه را با حضور طراحان حرفه‌ای کشورمان دارد و بسیار ناراحت کننده است در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی هستیم، به جای اینکه به ظرفیت ملی نگاه بین المللی داشته باشبم، از آن صرف نظر می‌کنیم و این استدلال که یک تعداد از این لباس‌ها مجانی ارائه شده، توجیح منطقی نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار