یک طراح لباس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لباس‌های طراحی شده برای المپیک ریو، مناسب تیم ورزشی هم نیست!

رنگ‌های به کار رفته برای لباس‌های المپیک، شاد نیستند و می‌توان گفت این رنگ‌ها مناسب یک تیم ورزشی هم نیست.

شبنم محمدی طراح لباس در خصوص لباس ورزشکاران ایرانی در المپیک 2016 ریو به خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: تعجبم از رنگ هایی است که در این لباس ها به کار بردند که هیچگونه نشاطی در آن به چشم نمی‌خورد و لباس‌ها مناسب تیم ورزشی هم نیستند. به طوری که صدای اعتراض ورزشکاران را جهت پوشیدن آن در مراسمی جهانی در آورده است. همه ورزشکاران در این مراسم نماینده‌ای از کشورشان هستند و ملیتشان را به نمایش می‌گذارند که متاسفانه هیچ یک از المان‌های ما در این لباس به چشم نمی‌خورد.

وی افزود: لباس‌هایی که برای این مراسم در نظر گرفته شده، نه‌تنها نشانی از هویت ملی ندارد بلکه از ظرافت و دوخت مناسبی هم بهره نبرده است که این خود جای تاسف دارد. طراحی چنین لباس‌هایی باید توسط تیم ورک های مد و لباس انجام می‌شد و سپس کارشناسان و داوران آن را قضاوت می کردند نه اینکه لباس‌ها از چین وارد شود. با وجود اینکه ما در کشورمان طراحان بی‌نظیر و با استعدادی داریم که بهترین نقش و دوخت را روی لباس‌ها طراحی می‌کنند، باید به لحاظ وجه پژوهشی و برد رسانه ای آن فکر می شد که متاسفانه خیلی سطحی از آن عبور کردند و آماتور ترین نقش و رنگ را طراحی کردند.

محمدی اظهار داشت: همیشه به لباس مسابقات جهانی به عنوان یک ویترین جهانی نگاه می‌شود. به همین خاطر از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و باید نشانه هایی از هویت و غیرت ایرانی در آن دیده شود. طراحان مستعد و جوانی داریم که کت و شلوارهای برند اروپایی را تهیه و تولید می کنند و از روی مچ دست افراد متوجه سایز آن ها می شوند و نادیده گرفتن چنین افرادی در این موضوع عجیب است.

وی خاطرنشان کرد: باوجود محدودیت زمانی که فدراسیون پیش رو دارد، اگر فراخوانی جهت طراحی لباس ارائه شود، در کمترین زمان به بهترین لباس با هویتی ایرانی دست خواهند یافت که آن هم بستگی به اعتماد مسئولان امر دارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار